رئيس سازمان بسیج علمی کشور گفت: ما توانسته‌ایم با ساماندهی نخبگان در حوزه رهایی کشور از وابستگی، ظرفیت‌های اجتماعی را براي تأمین نیازمندی‌ها از طریق استعداد‌های اجتماعی آماده کنيم.

محمود تولایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره تحقق شعار سال از سوي مردم و مسئولان اظهار داشت: ملت در بخشی از تکالیف خود با حضور در صحنه انتخابات همچون گذشته سربلند شدند لذا همه باید در تحقق حماسه اقتصادی در طول چهار سال به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم.

وی با بيان اينکه ايران دارای ویژگی‌های برتري در منطقه است؛ تصريح کرد: وجود جونان با استعداد در جامعه و منابع عظیم نفت و گاز برای رشد اقتصادی کشور با پرچم‌داری رئیس قوه مجریه  با اتکا به این توانایی‌ها بسيار موثر است.

رئيس سازمان بسیج علمی کشور با اشاره به ميزان واردات کشور در سال 90 تصریح کرد: در سال 90 ميزان 6هزار عنوان کالای وارداتی در کشور و چهار میلیون دانشجو فارغ‌ا‌لتحصیل دانشگاهی داشته‌ایم و این مسئله به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.
 
تولایی گفت: اگر بتوانیم ميان ظرفیت دانشجویی فارغ‌التحصيل کشور با کالاهای وارداتی مرتبط با رشته تحصیلی‌شان ارتباط منطقی برگزار کنیم در مدت زمان کوتاه خواهيم توانست کالاهاي وارداتي را به فرصت‌های بالقوه و کار‌آفرینی علمی تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت منتخب باید با استفاده از ظرفیت‌های علمی اجتماعی کشور میان حوزه‌های علمی و دانشگاهی با نیازهای کشور پیوند برقرار کند و با استفاده از نقشه علمی کشور، دانشگاه‌ها را براساس مبنای تقسیم کار هدفمندی علمی در جهت تحقق سند چشم انداز کشور مکلف کنيم.

وی با اشاره به استفاده از نيروهاي شایسته‌ از سوي دولت جدید گفت: تحقق آرمان‌هاي علمي و دانشگاهي از سوی وزرا، استانداران، و مدیرکل‌ها در تحقق اسناد راهبردی کشور از جمله معیار‌های مورد نظر است که از سوی "حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني" کشور براي بهبود وضعيت علمي و اقتصادي مورد توجه قرار گیرد.

رئيس سازمان بسیج علمی کشور با اشاره به فعالیت‌های سازمان مذکور تصريح کرد: ما توانسته‌ایم با ساماندهی نخبگان در حوزه رهایی کشور از وابستگی، ظرفیت‌های اجتماعی را براي تأمین نیازمندی‌ها از طریق استعداد‌های اجتماعی آماده کنيم و قطعا در صورت نياز براي پيشبرد اهداف و برنامه‌هاي کلان اقتصادي و سند چشم‌انداز توسعه این ظرفیت‌ها را در اختیار رئیس‌جمهور منتخب قرار مي‌دهیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بهبود ، رئیس ، منتخب ، ملت ، راهکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار