مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب از احداث سیلوی ذخیره گندم 20 هزار تنی در بخش گواور این شهرستان خبر داد و گفت: احداث این سیلو مشکل ذخیره گندم بخش گواور را مرتفع می کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


نصرت الله فلاحی گفت: عملیات احداث این سیلو و همچنین کارخانه بسته بندی و بوجاری بذر با 13 میلیارد ریال تسهیلات هم اکنون با روند مناسب و مطلوبی در حال اجراست.

وی تصریح کرد: با پایان عملیات برداشت گندم در مناطق گرمسیری شهرستان، از امروز برداشت گندم در سطح 10 هزار هکتار مزارع زیرکشت این محصول در مناطق معتدل و سردسیر گیلانغرب آغاز شده است.

فلاحی با بیان اینکه 21 هزار تن گندم از مزارع گرمسیری شهرستان گیلانغرب برداشت شد، اظهار کرد: تاکنون 16 هزار تن از گندم برداشت شده و مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید مجاز خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود 16 تن گندم در مناطق سردسیر نیز برداشت شود که این میزان نسبت به گندم برداشت شده در سال زراعی قبل از مناطق سردسیر 30 افزایش خواهد داشت.

فلاحی گفت: سطح زیرکشت گندم آبی و دیم این شهرستان امسال 22 هزار و 500 هکتار بوده ضمن اینکه هفت هزار و 500 هکتار از اراضی آبی و دیم این شهرستان نیز زیر کشت محصول جو بوده است.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه، 40 هزار و 169 هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد/س

برچسب ها: کرمانشاه ، سیلو ، تنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.