دکتر علی افشانی در جمع خانواده های کارکنان سد و نیروگاه سردشت گفت : برای ایجاد زندگی خوشبخت ، گفتار محبت آمیز را در دل احتکار نکنید .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه دکتر علی افشانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجانغربی و مدرس مباحث خانواده و زوجین در جمع مدیران و کارکنان کارگاه سد و نیروگاه شهرستان سردشت و عصر همان روز در جمع خانواده های کارکنان این پروژه عظیم حضور یافته و با موضوع مباحث خانواده و عوامل ایجاد خوشبختی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان سردشت به سخنرانی پرداخت .

وی در بخشی از سخنان خود گفت : خوشبختی که آرزوی همه خانواده هاست ساختنی است نه یافتنی . وی افزود : برای داشتن زندگی خوشبخت باید بین آسایش و آرامش افتراق قائل شویم و خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید : برای شما از جنس خودتان جفتی بیافریدیم، که در کنار او آرامش یابید، و میان شما عشق و محبّت و مهربانی قرار داد. دکتر افشانی همچنین گفت : اگر شخصــی آرزو کند خوشبخت یا شادکام باشد این آرزو می تواند به سادگی برآورده شود، اما مشکل آن است که غالباً هر یک از ما تمایل داریم از دیگران خوشبخت تر باشیم و تحقق همین آرزوست که همیشه دستیابی به آن را برایمان امری دشوار می سازد و دلیل این دشواری نیز آن است که در اکثر مواقع ما دیگران را خوشبخت تر از آنچه هستند می بینیم. بررسی ها نشان داده اند که خانواده های موفق در ارضای چهار نیاز اساسی زیر با یکدیگر مشابه هستند:

الف - تأمین کننده نیازهای جنسی یکدیگرند.

ب - با یکدیگر ارتباط و تعامل توأم با تفاهم دارند و در موقعیت هــای گوناگون ستایش و قدردانی از یکدیگر را ابراز می کنند.

ج - زمینه های تشویق جهت رشد و شکوفایی یکدیگر را فراهم می کنند.

د - علا‌وه بر عشق و محبت نسبت به یکدیگر به ازدواج و تشکیل خانواده نیز عشق می ورزند و در حفظ بنیـاد خانواده پیوسته تلا‌ش می کنند.

وی همچنین به تفاوتهای دنیای مردان و زنان پرداخت و اضافه کرد : اگر می خواهیم با تفاهم و خوشبختی زندگی کنیم باید با دنیای خود و همسرمان آشنا باشیم . این مقام مسئول همچنین به معضل طلاق عاطفی در جامعه اشاره کرده و آن را از عوامل سست کننده پایه های خانواده و موریانه خوشبختی مطرح کرد . وی بر تاثیر حرف های محبت آمیز در بین زوجین برای ایجاد آرامش تاکید کرد و گفت : گفتار محبت آمیز را در دل احتکار نکنید و آن را بر زبان جاری سازید زیرا زوجین نیاز زیادی به آن دارند و کاهش صحبتهای محبت آمیز بین همسران یکی از نشانه های طلاق عاطفی است . دکتر افشانی یکی از ارکان خوشبختی را زبان محبت آمیز بیان کردند وخاطر نشان کردند که باید قدر شناس زحمات و تلاشهای همدیگر باشیم و ابراز تشکر و سپاس را از هم دریغ نکنیم ./س


برچسب ها: محبت ، خانواده ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.