"ولاديمير پوتين" رييس جمهور روسيه روز گذشته در ديدار با "ديويد کامرون" نخست وزير انگليس اظهار داشت که مسکو همواره مايل بوده است که بحران سوريه رفع شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، پوتين در کنفرانس خبري مشترکي با حضور کامرون با انتقاد از اقدامات وحشيانه تروريست هاي سوري افزود "قطعا کسي بايستي پشت سر تروريست هاي سوري بوده باشد که آنان اين گونه اعضاي بدن قربانيان شان را مي خورند و از آن فيلم تهيه مي کنند. آيا شما از چنين کساني طرفداري مي کنيد؟ آيا شما مي خواهيد سلاح هايتان را در اختيار چنين افرادي قرار دهيد؟ اين موارد هيچ گونه سنخيتي با اصول فرهنگي و انسان مدارانه اي که اروپا قرن ها به آنها اظهار پايبندي کرده ندارند." 

پوتين همچنين اظهار داشت که مسکو تمايل دارد تا بحران سوريه "هر چه سريعتر" رفع گردد و در اين باره افزود "ما نيز با نخست وزير انگليس موافقم که بحران سوريه هر چه سريعتر مي بايستي رفع گردد."

پوتين همچنين با دفاع از موضع مسکو در ارسال سلاح براي دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه افزود "ما هيچ يک از قوانين و هنجارهاي بين المللي را نقض نکرده ايم." ديويد کامرون نيز با اذعان به اختلاف نظر روسيه و انگليس در قبال بحران سوريه اظهار داشت "اختلافات ما در اين باره جايي براي پنهان کردن ندارد اما هر دوي ما بر سر بحراني که براي مردم سوريه ايجاد شده است با يکديگر اشتراک نظر داريم."
 
پوتين نيز در پايان اين نشست تاکيد کرد که تنها راه رفع بحران سوريه "همکاري و مشارکت تمامي طرفها با يکديگر به منظور حل مشکلات و نشستن پاي ميز مذاکره است."


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 

برچسب ها: روسیه ، انگلیس ، لندن ، کنفرانس ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار