مسئول انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه گفت: انجمن‌های علمیه بیش از 10 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و اکنون 16 انجمن با 3 هزار نفر نیروی نخبه حوزوی مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیا پیش از ظهر امروز در نشست ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه‌های علمیه و مراکز حوزوی در عرصه آموزش و منابع انسانی که در دبیرخانه ستاد همکاری‌ها در قم برگزار شد اظهار کرد: انجمن‌های علمی بیش از 10 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و اکنون 16 انجمن با 3 هزار نفر نیروی نخبه حوزوی مشغول به کار هستند.
وی افزود: در انجمن‌های علمیه سه نوع عضویت وجود دارد؛ اعضای پیوسته باید دارای دکتری در یکی از رشته‌های دانشگاهی و نیز سطح سه یا چهار حوزه باشند.
مسئول انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این انجمن‌ها آماده تدوین متون و محتوای درسی برای حوزه‌ها هستند گفت: تمام دانش‌آموختگان حوزوی که در حوزه تعلیم و تربیت متخصص هستند در این انجمن‌ها عضویت دارند.
وی ادامه داد: بسیاری از اعضای انجمن‌های علمی عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هستند و در رشته‌هایی چون تاریخ، مدیریت، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی می‌توانند وارد تعامل با آموزش و پرورش شوند.
مهاجرنیا با اشاره به اهمیت تدوین متون درسی و فعالیت در زمینه ارتقای علمی حوزه‌ها و آموزش و پرورش گفت: این امر نیز جزو توانایی‌های انجمن‌های علمی حوزه‌هاست و پژوهشگران این مرکز آماده همکاری در این زمینه هستند./س
برچسب ها: قم ، فعالیت ، نخبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.