به موجب سند طبقه شده اي که در تلاش براي رفع اتهامات وارده به نهادهاي اطلاعاتي و دولت آمريکا مبني بر جاسوسي اطلاعات شهروندان فاش شد دولت آمريکا تنها خواهان دستيابي به اطلاعات دقيق تماس هاي تلفني کمتر از 300 شماره تلفن از مجموع ميليون ها اطلاعاتي بوده که آژانس امنيت ملي آمريکا جمع آوري کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، دولت آمريکا ادعا مي کند برنامه آژانس امنيت ملي آمريکا که اسناد فوق سري آن به مطبوعات درز کرد کاملاً قانوني بوده است؛ تحت کنترل هاي شديد انجام گرفته و به حريم خصوصي مردم عادي آمريکا تجاوز نکرده است.
بر اساس سندي که روز شنبه منتشر شد نيروهاي امنيتي آمريکا با کمک اطلاعاتي که آژانس امنيت ملي آمريکا جمع آوري کرده بود موفق شده بودند طرح حمله به متروي نيويورک را در سال 2009 در نطفه خفه و يک شهروند افغانستان را در همين رابطه بازداشت کنند.
در اين سند تاکيد شده است نظارت و کنترل ايميل هاي اعضاي القاعده در پاکستان به محققان کمک کرد رد فردي که در آمريکا اقامت و مواد منفجره در اختيار داشت پيدا کنند و آژانس امنيت ملي آمريکا اين اطلاعات را در اختيار اف بي آي قرار داد.
اين سند همچنين به برنامه اي اشاره دارد که در آن آژانس امنيت ملي آمريکا بدون دستيابي و شناسايي هويت مشترکين شرکت هاي مهم تلفني آمريکا از طريق تماس هاي ملي و بين المللي که انجام گرفته است به  جمع آوري يک رشته اطلاعات خام دست پيدا مي کرده است.
در اين سند به علاوه به برنامه اي اشاره شده است که در آن تماس هاي اينترنتي و ايميل هاي خارجي در چارچوب تحقيقات مرتبط با مبارزه با تروريسم کنترل مي شد.
به موجب اين سند، ميليون  ها مکالمه تلفني در سال 2012 ضبط شده است اما مقامات فدرال تنها درباره اطلاعات مربوط به کمتر از 300 شماره تلفن وارد جزئيات شده و به بررسي آن پرداخته اند.
بر همين اساس اين مسئله تنها شامل حال شرکت خدمات تلفني وريزون که ادوارد اسنودن افشاکننده اين پرونده جاسوسي اطلاعاتي آمريکا به آن اشاره کرده بود نمي شود و مربوط به کليه شرکت هاي بزرگ ارائه کننده خدمات تلفني در آمريکاست.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار