طرح توسعه متوازن حوزه‌های علمیه خواهران اجرا می‌شود

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مدیر برنامه و بودجه حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: به دلیل اهمیت و ضرورت طراحی برنامه،‌ پیش‌بینی تعداد طلاب خواهر و مقدورات مورد نیاز برای تربیت آنان مشتمل بر نیروی انسانی،‌ امکانات و برنامه‌ها، منوط و مشروط بودن آن به میزان نیاز جامعه به این قشر ارجمند در وضعیت مطلوب آتی، طرح آمایش سرزمینی حوزه‌های علمیه خواهران طراحی و اجرا می‌شود.
احمد استادجعفری با اشاره به اینکه این طرح پیش از این تدوین و آماده شده است، افزود: طرح آمایش سرزمینی و توسعه متوازن حوزه‌های علمیه خواهران به منظور ارائه به شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران اکنون در حال بازنگری است.
وی در ادامه گفت: این طرح، یک طرح بلندمدت 20 ساله است که پس از تعیین مرحله نهایی،‌ با رویکرد برنامه‌ریزی بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت تعریف خواهد شد و نیز در طرح نهایی، محدودیت‌ها و شرایط هر استان لحاظ خواهد شد،در این طرح تعداد طلاب مورد نیاز احصا می‌شود و با در نظر گرفتن تعداد طلاب موجود، تعداد طلابی که برحسب نیاز باید جذب شوند، مشخص می‌شود.
مدیر برنامه و بودجه حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه افزود: تعداد طلاب مورد نیاز هر منطقه بر اساس نسبت پنج طلبه به ازای هر هزار نفر جمعیت زنان، محاسبه میشود وهمچنین در طرح جدید این نسبت مورد بازنگری قرار می‌گیرد. تعداد طلاب مورد نیاز در هر مقطع تحصیلی با توجه به نیازمندی‌های جامعه مخاطب نیز به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.