رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری در خراسان‌رضوی گفت: به تمام گزارشات مردمی و تخلفات انتخاباتی مستند رسیدگی می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استانداری خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام سید حسن شریعتی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون گزارشات محدودی را در ارتباط با برخی تخلفات انتخاباتی دریافت کردیم و 20 گزارش مردمی از سوی مردم دریافت شده است که قریب به اتفاق آنها رسیدگی کردیم و مابقی در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: برخی از گزارشاتی که مردم ارائه کرده‌اند، کاملا کلی بوده و هنگامی که جزئیات را خواستیم به ما ارائه نداده‌اند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در خراسان‌رضوی از مردم خواست که تخلفات گزارش شده، مستند باشد و حتی‌المقدور مشخصات خود را ارائه دهند تا سریع و به موقع نسبت به صحت گزارشات اقدام شود.

وی اظهار داشت: مردم مطمئن باشند هر گزارشی را که به ما می‌دهند، با کمال بی‌طرفی و دقت و در عین حال در اولین فرصت رسیدگی می‌شود و انشاءالله سلامت و قانونمندی انتخابات را تضمین خواهیم کرد.

وی در پاسخ به خبرنگار مبنی بر اینکه اگر فردی آثار و نمادی از تبلیغات انتخاباتی کاندیدا به همراه داشته باشند، با او برخورد می‌شود یا خیر؟ گفت: در صورتی که این مورد مشاهده شود قطعا فرد به بیرون از شعبه هدایت می‌شود و تا زمانی که آثار تبلیغاتی را از خود دور نکند، اجازه رأی دادن ندارد.

به گفته شریعتی تاکنون تخلفات تاثیرگذار و محرزی نداشته‌ایم البته باید توجه داشت برخی از تخلفات عنوان مجرمانه به خود می‌گیرد که به عنوان مثال می‌توان به تبلیغ افراد و عواملی از مجریان یا ناظران در پای صندوق‌‌های رای کاندیدای خاصی اشاره کرد که این جرم است لذا در صورت مشاهده به کار ناظر خاتمه داده و از ناظران ذخیره استفاده خواهیم کرد.

وی در ارتباط با تعداد ناظران ذخیره گفت: تعداد ناظران ذخیره بیش از 140 نفر است و در مجموع بیش از 11 هزار ناظر در کل استان داریم.
برچسب ها: خراسان ، تخلفات ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.