خودروسازان قدرت رقابت پذیری خود را هم در قیمت تمام شده و هم در بحث کیفیت و خدمات پس از فروش ارتقا دهند که این موارد مستلزم حرکت صحیح در راستای سیاست های کاربردی اصل 44 است

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: تحریم و محدودیت عامل اصلی در کاهش تولید خودرونيست و در این میان عوامل دیگری از جمله قیمت تمام شده خودروسازان و اختلاف نظر شورای رقابت با دستگاه های اجرایی و دولتی پیرامون قیمت تمام شده و همچنین وابستگی به منابع بانکی در کاهش تولید خودرو مؤثر بوده است.  

وی تصریح کرد : خودروسازان باید ضمن تجدیدنظر در مدیریت منابع مالی فقط به منابع بانکی اکتفا نکنند ، بطوريکه در سال گذشته عدم استفاده از تسهیلات بانکی سهم قابل توجهی در کاهش تولید گذاشت .

فولادگر گفت: رقابت پذیری از دیگر عوامل مهمی است که به عقيده من سیاست های کلی اصل 44 ساختار نجات دهنده ای برای صنعت خودرو محسوب می شود ؛ بنابراین خودروسازان باید از حالت بین دولتی و بین خصوصی خارج شده و در راستای سیاست های اصل 44 قانون اساسی حرکت کنند.  

وی در ادامه افزود : خودروسازان قدرت رقابت پذیری خود را هم در قیمت تمام شده و هم در بحث کیفیت و خدمات پس از فروش ارتقا دهند که این موارد مستلزم حرکت صحیح در راستای سیاست های کاربردی اصل 44 است. 
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن تأکید کرد : تولید بیش از 90 درصد از قطعات خودرو در داخل انجام می شود و تحریم های پیش آمده بستر مناسبی جهت تبدیل تحریم ها به فرصت را ایجاد کرد تا ضمن بهره گیری از نیروهای ایرانی تکنولوژی و تولیدات خود را گسترش دهیم.  

فولادگر با تأکید بر واردات بخشی از قطعات و برخی خودروها یادآور شد : این موضوع هم با عنوان نقدی بر حمایت از تولید کنندگان و با اصلاح روش های وارداتی قابل حل است ، به نحوی که تولید کنندگان نباید واردات خود را به یک یا 2 کشور محدود کنند و زودتر فکر چاره باشند.  

وی با تأکید دوباره بر حمایت از تولید کنندگان و قطعه سازان خاطرنشان کرد : می توان از این راه نوسانات بازار ارز را که دامن گیر مواد اولیه در تولید خودرو شده است را برطرف کرد.  

انتهاي پيام/

برچسب ها: خودرو ، رقابت ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار