رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان: تعداد 6 هزار و ۱۵۴ صندوق رأی در ۳ هزار و ۷۷ شعبه اخذ رأی استان برای انتخابات پیش‌رو در نظر گرفته شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمدمهدی اسماعیلی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری اصفهان در نشست با اصحاب رسانه استان از افزایش مشارکت 5 درصدی ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا خبر داد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از گذشته رتبه نخست برگزاری انتخابات مطلوب را به خود اختصاص داده، اظهار کرد: همچنین اصفهان اولین استانی بوده است که ستاد انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را در کشور راه اندازی کرده و تا امروز جلسات ستاد انتخابات استان هر هفته در قالب دو یا سه نشست ادامه داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان احتمال رسیدن انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم تصریح کرد: در صورت دو مرحله ای شدن انتخابات آمادگی انجام آن را خواهیم داشت و از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم و احتمالی صورت پذیرفته است.

وی با اعلام اینکه ضریب امنیت بالایی در استان اصفهان وجود دارد، اظهار داشت: استانداری اصفهان در آستانه برگزاری انتخابات خدمت رسانی خود را به نقاط مختلف استان و شهرها و روستاها با سرعت بیشتری انجام می‌دهد.

اسماعیلی با بیان اینکه از موفقیت های بزرگ استان حوزه امنیت آن بوده است، افزود: در چهار سال گذشته اتفاقات کم نبوده است و اگر ذره ای در آن تدبیر به عمل نمی آمد قطعا دچار مسائل بزرگ امنیتی می شدیم.

وی ادامه داد: در انتخابات پیش رو پیش‌بینی‌های لازم و اختصاصی برای دستیابی به بالاترین ضریب امنیت به صورت جداگانه برای هر شهرستان انجام شده است.

معاون سیاسی استاندار اصفهان تعداد افراد واجد شرایط رأی دادن در استان اصفهان را ۳ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۷۴۳ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۸۳ هزار و ۴۳ نفر را رأی اولی‌ها تشکیل می دهند.

اسماعیلی با اشاره به افزایش ۸۰۰ شعبه اخذ رأی در استان اصفهان افزود: تعداد شش هزار و ۱۵۴ صندوق رأی با احتساب وجود 2 صندوق در هر شعبه در ۳ هزار و ۷۷ شعبه اخذ رأی استان اصفهان برای انتخابات پیش‌رو مشخص شده است.

وی افزود: تعداد شعبه های اخذ رأی در کلانشهر اصفهان و حومه 898 شعبه است در حالیکه در دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری 630 شعبه بود.

معاون استاندار اصفهان گفت: امسال 10 هزار و 189 نفر داوطلب حاضر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با انواع سلایق سیاسی با هم به رقابت می پردازند.

وی افزود: امسال فقط در 20 روستا کسی برای انتخابات شوراها ثبت نام نکرد در حالی که در دوره قبل در 80 روستا این اتفاق افتاد.

وی مسن ترین نامزد انتخابات شوراهای اسلامی را 86 ساله در شهر اصفهان و جوانترین را 25 ساله در شهرضا اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه در انتخابات پیش رو برای جلوگیری از اختلاط آرا، اولویت با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری است، اظهار داشت: با پایان مهلت رأی‌گیری، بلافاصله شمارش آراء صندوق‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود سه ساعت پس از برگزاری انتخابات می توانیم آرای ریاست جمهوری را به سامانه مربوط اعلام کنیم، تصریح کرد: نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری به صورت ملی اعلام خواهد شد.

اسماعیلی در پایان در مورد تعطیلی دانشگاه‌ها و کاهش انگیزه شرکت دانشجویان در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر، تصریح کرد: با تعطیلی زود هنگام دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم موافق نبودیم، اما نگرانی در مورد حضور حداکثری دانشجویان برای انتخابات وجود ندارد./س

برچسب ها: اصفهان ، انتخابات ، صندوق ، رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.