قرار داد طرح توسعه میدان نفتی منصوری بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به نمایندگی از طرف شرکت ملی نفت ایران به عنوان پیمانکار و شرکت نفت و گاز پرشیا به ارزش به 345میلیون یورو و 6 هزار و 300میلیارد ریال به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمید بورد مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: این طرح در جهت تحقق تولید 150هزار بشکه نفت در روز از میدان نفتی مزبور صورت می گیرد که در این مرحله احداث واحد بهره برداری و نمک زدایی هر کدام با ظرفیت 75هزار بشکه نفت در روز پیش بینی شده است.
 
بورد افزود: در این مرحله 22حلقه چاه حفاری می شود که 18حلقه آن تولیدی و چهار حلقه دیگر به منظور تزریق پساب خواهد بود.
 
وی از احداث کارخانه های گاز و گاز مایع، تقویت فشار، شیرین سازی و نمک زدایی گاز به همراه خطوط لوله برای انتقال گاز و مایعات گازی و تاسیسات جنبی مربوط در این مرحله خبر داد.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ارزش قرار داد را 345میلیون یورو و 6 هزار و 300میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این طرح در قالب 2 قرار داد سطح الارضی و تحت الارضی انجام می شود که حفاری چاه ها در قالب قرار داد تحت الارضی و احداث تاسیسات در قالب قرار داد سطح الارضی انجام می شود.
 
وی گفت: این قرار داد بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به نمایندگی از طرف شرکت ملی نفت ایران به عنوان پیمانکار و شرکت نفت و گاز پرشیا به عنوان مجری امضا شد.
 
بورد افزود: مدت قرارداد 60 ماه است که مراحل و تاسیسات مختلف در این مدت از حفاری چاه ها و احداث تاسیسات در این مدت تا پایان سال 96 انجام خواهد شد.
 
این قرارداد  به صورت EPCF (مهندسی، تأمین کالا، ساخت و تأمین مالی) شامل مهندسی، خرید، ساخت و تامین مالی تاسیسات تحت‌الارضی و سطح الارضی توسعه میدان نفتی منصوری است.
 
وی گفت: کار طراحی، مهندسی و اجرای طرح توسط کارشناسان و متخصصان داخلی انجام می شود، همچنین به غیر از درصدی بخش عمده کالاها خرید داخلی است.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت : تلاش شده تمام فناوری که در تاسیسات گازی و نفتی این طرح استفاده می شود فناوری روز جهان باشد.
 
میدان نفتی منصوری در 80کیلومتری جنوب شرقی اهواز واقع است. ستاد مناطق نفت‌خیز جنوب و تاسیسات 5 شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، مارون، آغاجاری، گچساران و مسجدسلیمان مستقر در 5 استان جنوب غرب کشور به عنوان محل اجرای این طرح در نظر گرفته شده‌اند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار