مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک انتقال آب کشاورزی مزرعه جیرقلان روستای قشلاق شهرستان آبیک را در افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی موثر دانست.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، بیژن لطفی امروز در مراسم افتتاح انتقال آب کشاورزی مزرعه جیرقلان روستای قشلاق شهرستان آبیک در خصوص این پروژه اظهار داشت: منبع آب با فاصله بسیار زیاد از اراضی در شمال روستای قشلاق قرار گرفته که در سال‌های گذشته با احداث یک هزار و 400 متر کانال بتنی آب چاه تا زیر جاده آسفالت هدایت شده است.

وی افزود: برای اجرای طرح انتقال آب این مزرعه و لوله‌گذاری از داخل روستا و شرکت نفت با مشکلاتی مواجه بودیم که با همکاری مردم روستا این موانع و مشکلات رفع شد.

این مسئول کاهش هزینه تولید، امکان افزایش سطح زیر کشت سالانه، کاهش آیش، بهبود و تکمیل آبیاری اراضی زیر کشت فعلی و سرفه‌جویی در زمان آبیاری را از تاثیر اجرای پروژه انتقال آب کشاورزی در مزرعه جیرقلان روستای قشلاق شهرستان آبیک ذکر کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: پروژه انتقال آب مزرعه جیرقلان روستای قشلاق شهرستان آبیک، 240 هکتار از اراضی این روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد.

لطفی بیان کرد: انتقال آب  کشاورزی مزرعه جیرقلان با شش هزار و 300 متر لوله‌گذاری با اشتغال‌زایی 20 نفر به طور مستقیم و 40 نفر به طور غیرمستقیم با دو میلیارد و 210 میلیون ریال اعتبار بخش دولتی و 390 میلیون ریال اعتبار بخش خصوصی احداث شده است.

وی اضافه کرد: منبع آب پروژه مزرعه جیرقلان یک حلقه چاه عمیق کشاورزی دارای پروانه بهره‌برداری به میران 55 لیتر در ثانیه است که نیروی محرکه چاه برق حداکثر دبی برای طراحی پروژه 60 لیتر بر ثانیه است./ج1

برچسب ها: کشت ، قزوین ، آیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.