مقامات پليس انگليس، حادثه آتش سوزي در مدرسه علوم اسلامي "دارالعلوم" واقع در جنوب شرقي لندن، پايتخت انگليس را موردي مشکوک توصيف کردند. پليس انگليس چهار نوجوان را در ارتباط با آتش سوزي در يک مدرسه اسلامي در لندن بازداشت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، پليس لندن در حالي حادثه آتش سوزي شنبه شب در مدرسه علوم اسلامي دارالعلوم در منطقه ي چيسِل هِرست (Chislehurst) را مشکوک اعلام کرده است که تنها چند روز پيش، يکي مساجد پايتخت انگليس در نقطه ي ديگري از شهر لندن، در حادثه اي به آتش کشيده شد. پليس در مورد آن حادثه نيز مظنون است و احتمال مي دهد آن آتش سوزي عمداً بپا شده باشد.
اين احتمال وجود دارد که حوادث آتش سوزي هاي اخير، اين بيم و ترس را بوجود آورد که به دنبال قتل يک نظامي انگليسي در يکي از خيابانهاي لندن در ماه گذشته، موجي از فعاليتها بر ضد مسلمانان در اين شهر آغاز شده است .
پليس لندن نيز اعلام کرده است که در حال تحقيق درباره علت وقوع آتش سوزي در مدرسه دارالعلوم در چيسل هرست است.
طبق گزارش مأموران پليس که روز شنبه، اندکي پيش از نيمه شب به درخواست مسئولان مدرسه دارالعلوم به محل حادثه اعزام شده بودند، دو نفر بخاطر استنشاق دود تحت مداوا قرار گرفته بودند و شعله هاي آتش نيز خسارات جزئي را به ساختمان مدرسه وارد کرده بود.
رسانه هاي محلي نيز در گزارشي در اينباره اعلام کردند، در آن زمان حدود يکصد و بيست کودک به همراه پرسنل مدرسه در محل حادثه حضور داشته و از محل خارج شده اند.
استف رابرتز، سرکارآگاه پليس لندن در اظهاراتي در اينباره، اين آتش سوزي را نمونه اي مشکوک دانست اما از مردم خواست از نتيجه گيري هاي زودهنگام در اين مورد بپرهيزند.
وي در اينباره گفت: اين آتش سوزي به عنوان موردي مشکوک مورد بررسي قرار گرفته است. پليس به دنبال آن است که با ادامه ي تحقيقات خود، به تمامي اوضاع و شرايط کامل اشراف پيدا کند. ما از مردم مي خواهيم که آرامش خود را حفظ کنند و در مورد علت و دليل اين آتش سوزي از گمانه زني و نظرپردازي بپرهيزند. تحقيقات جامع پليس در اين رابطه در حال اجرا است.
او همچنين به منظور ايجاد اطمينان در ميان مردم، ادامه داد: مأموران پليس، حضور خود را در حوالي مناطقي که بصورت بالقوه در معرض خطر قرار دارند، در سرتاسر منطقه و در واقع در سراسر  شهر لندن افزايش داده است.
اين حضور، گشت زني هاي اضافه به منظور ايجاد اطمينان دوباره و همچنين جلوگيري از جرائم را شامل مي شود. اين آتش سوزي در پي  يک حادثه ي مشکوک به ايجاد حريق عمدي که در روز چهارشنبه هفته ي گذشته، در يک مرکز اسلامي در شمال لندن ايجاد شده بود، بوقوع پيوست.
در ادامه ي اين گزارش به اين نکته اشاره شد که بر روي يکي از ديوارهاي کناري ساختمان مدرسه، حروف اختصاري اي دي ال نوشته شده بود. اي دي ال در زبان انگليسي مخفف کلمات English Defence League به معني ليگ دفاعي انگليس است. اين نام متعلق به گروهي فوق العاده راست گرا است که از زمان کشته شدن لي ريگبي، نظامي انگليسي در ماه گذشته، تاکنون، چندين مورد حرکتهاي اعتراضي و تظاهرات را در لندن و ديگر نقاط برگزار کرده است.
اما اين گروه هرگونه دخالت در حادثه پيشين را رد کرد.
ظُهيب صديقي، يکي از ساکنان محلي در اظهاراتي در اينباره به اين نکته اشاره داشت که در گذشته مواردي از خرابکاري و تخريب اموال عمومي در مدرسه مشاهده شده بود، اما چنانچه ثابت شود اين آتش سوزي بصورت عمدي صورت گرفته است، چنين حريقي به منزله ي تهديدي بسيار جدي تر براي دانش آموزان ساکن مدرسه در نظر گرفته مي شود.
وي در اينباره گفت: در چندين مورد به ساختمان اين مدرسه و به مسجد حملاتي صورت گرفته است، زيرا يک ميکده در نزديکي اينجا وجود دارد و افراد در حاليکه مست هستند از آنجا بيرون مي آيند. جمعه شبها آنها مست از آنجا بازمي گردند و در اين حين تعداد زيادي از شيشه هاي ساختمان شکسته مي شود. بنابراين بايد گفت اين نخستين بار نبوده است که به مدرسه حمله مي شود. اما اين حمله از طريق ايجاد حريق بوده است و مي تواند واقعاً خساراتي را به بار آورد و باعث مرگ افراد شود، چراکه کودکاني واقعاً در اينجا زندگي مي کنند.









برچسب ها: بین الملل ، لندن ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار