رييس انجمن توليدكنندگان محصول كشاورزي سالم خوزستان گفت: امسال هندوانه خوزستان به دليل كيفيت بالا و مرغوبيت، به طور مستقيم به مسكو صادر مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان امير سلامتي‌زاده عنوان كرد: چند روزي است كه صادرات اين محصول به مسكو آغاز و با استقبال خوبي در بازارهاي اين كشور مواجه شده است.

وي افزود: هزينه‌هاي باربري تا مقصد صادرات خيلي بالا رفته است اما هندوانه نسبت به ساير محصولات كشاورزي نياز به بسته‌بندي زيادي ندارد؛ بنابراين هزينه‌ صادرات آن كمتر مي‌باشد.

رييس انجمن صنفي توليدكنندگان محصول سالم خوزستان بيان‌كرد: امسال 93 هزار تن انواع صيفي‌جات به خارج از كشور صادر شد كه عمده صادرات اين محصولات به روسيه و مقدار كمي از آن به عراق بود.

سلامتي‌زاده اظهاركرد: توليدكنندگان محصولات سالم خوزستان بيشتر تمايل به عرضه محصولات خود در بازارهاي داخلي دارند. هم اكنون محصولات كشاورزي سالم با برندهاي سبز و IPM در استان‌ها و شهرهاي پرجمعيت كشور ازجمله تهران و اصفهان در حال توزيع است.

وي تصريح‌كرد: صادرات محصولات كشاورزي سالم به خارج از كشور مي‌تواند تداوم داشته باشد اما متاسفانه به علت بارندگي‌هاي ارديبهشت‌ماه، مقداري از كيفيت اين محصولات كاهش يافته است وگرنه صادرات بيش از اين بود.

رييس انجمن صنفي توليدكنندگان محصول سالم خوزستان خاطرنشان‌كرد: مشكلاتي كه در چند سال اخير گريبان‌گير بخش كشاورزي شده، تحريم و كم‌توجهي مسوولان به اين صنعت است.

سلامتي‌زاده يادآورشد: از ابتداي تشكيل انجمن توليد محصولات سالم مقرر شد 25 درصد از بودجه بخش كشاورزي به توليد اين محصولات اختصاص يابد اما با گذشت چندين سال از تشكيل اين انجمن، هنوز هيچ حمايت مالي از آن نمي‌شود./س
برچسب ها: هندوانه ، خوزستان ، مسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.