یک فوق تخصص بیماری های ریه گفت: تخریب فضاهای تنفسی ، تشدید علائم بیماری های تنفسی از جمله آسم ، سینوزیت و اختلال در خواب از جمله خطرات مصرف دخانیات است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر محمد صامت ضمن بیان این مطلب درباره شایع ترین تاثیرات مخرب مصرف دخانیات گفت: برونشیت یا افزایش خلط و سرفه های زیاد در بین مصرف كنندگان دخانيات شایعترین علل مراجعه این افراد است.
وی گفت: بدترین تاثیرات مصرف دخانیات کاهش کیفیت زندگی، کاهش عملکرد روزانه فرد  و اختلال در حضور فعال در محل کار است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكي يزد درباره سایر اثرات سوء مصرف دخانیات اظهاركرد: دود دخانیات از همان بدو ورود روی مخاط بینی و راههای تنفسی اثر گذاشته و منجر به اختلال در عملکرد مژک های راه های تنفسی می شود. همچنين اين دود در دهان نیز بر روی  پرزهای زبان نشسته و وارد دستگاه گوارش می شود.

این متخصص بیماری های داخلی با اشاره به اینکه سرطان ریه در افراد سيگاري بیشتر است بیان داشت: اولین تظاهر بیماری برونشیت یا سرطان ریه افزایش خلط و سرفه است و به همین دلیل، بر روی مراجعه زود هنگام و قطع دخانیات تاکید می شود.

این استادیار در پایان تاکید كرد: مصرف دخانیات در حال حاضر و به عنوان یک بیماری عمومی در نظر گرفته می شود زیرا نه تنها به ریه بلکه به قلب و عروق و سیستم گوارشی نیز صدمه می زند و منجر به پوکی استخوان می شود./ح

برچسب ها: دخانیات ، سرطان ، بیخوابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار