آمارهای جالب و قابل توجهی هم روزه در دنیا منتشر می شوند که بسیاری از آن ها با چیزی که مردم عادی تصور می کنند متفاوت است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شرکت های بزرگی در دنیا به تولید پردازنده، چیپ های نیمه هادی و حافظه های جانبی می پردازند، که وب سایت iSupply در آخرین آمار منتشر شده خود به معرفی آن ها و سهم آن ها از بازار محصول مورد نظر می پردازد.


بر اساس آمار منتشر شده اینتل به عنوان بزرگترین تولید کننده ی چیپ های نیمه هادی در سه ماه ی اول سال 2013 معرفی گردید. کمپانی اینتل، سهمی بیش از 15 درصد از بازار تراشه ها را در دنیا در اختیار دارد، سامسونگ نیز با 10.5 درصد در جایگاه دوم قرار گرفته است. در 3 ماه ی اول سال میلادی جاری، اینتل موفق شده است درآمدی در حدود 11.16 میلیارد دلار از بازار فوق کسب کند که این رقم برای سامسونگ در حدود 7.5 میلیارد دلار می باشد و پس از این دو شرکت کوالکام با درآمد 3.92 میلیارد دلار و سهم 5.3 درصدی در جایگاه سوم قرار گرفته است. رتبه ی چهارم نیز در اختیار توشیبا است، این کمپانی ژاپنی با درآمدی معادل 2.93 میلیارد دلار، سهم 4 درصدی از بازار را در اختیار دارد.

همچنین در بخش چیپ های حافظه، سامسونگ با سهم 33.3 درصد و درآمد حاصل از فروشی معادل 4.72 میلیارد دلار بدون هیچ گونه مشکلی در جایگاه نخست قرار دارد، در این بخش پس از سامسونگ شرکت Hynix SK با سهم 17.4 درصدی در جایگاه دوم قرار دارد، اما در بازار SOC بازهم جایگاه نخست با سهمی معادل 20 درصد در اختیار اینتل است و بعد از آن کوالکام با 7.3 درصد در جایگاه دوم قرار گرفته است، سامسونگ نیز با 5 درصد در جایگاه سوم قرار گرفته است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار