رئیس آموزش و پرورش آمل گفت: تمامی افراد زیر 10 سال زیر پوشش سوادآموزی قرار دارند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  اکبر لطفی صبح امروز در  نشست کمیته بهبود کیفیت سوادآموزی با بیان اینکه برای از میان بردن بی‌سوادی در جامعه از اولویت‌های نظام آموزشی است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم شعار «هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی» محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه سن بیشتر سوادآموزان بالا است، یادآور شد: رعایت این شرایط در جذب، ماندگاری و ترغیب آنها به سوادآموزی موثر خواهد بود.

لطفی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره سوادآموزی اظهار داشت: حضور در کلاس سوادآموزی از نظر رهبری جایگاه معنوی ارزشمندی دارد.

این مسئول با اعلام اینکه در پیشرفت یک جامعه سطح سواد و کیفیت آن نقش مهمی دارد، گفت: تمامی اقشار جامعه باید در جهاد سوادآموزی همکاری کرده و برای این امر بسیج شوند.

لطفی با بیان اینکه آموزش و پرورش تمام افراد زیر 10 سال را زیر پوشش سوادآموزی گرفته است، تصریح کرد: این امر در ریشه‌کنی بی‌سوادی موثر است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی در امر رفع بی‌سوادی موثر خواهد بود، تاکید کرد: ساماندهی و جذب به موقع سوادآموزان، به همراه سازماندهی آموزش‌دهندگان می‌تواند در ریشه‌کنی بی‌سوادی موثر واقع شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل برگزاری کلاس‌های کوتاه مدت را از دیگر برنامه‌ها در ریشه‌کنی بی‌سوادی عنوان کرد و افزود: تمام این امور برای کاهش بی‌سوادی در سطح جامعه است.

لطفی با تاکید بر اینکه ابلاغیه سال 92 سوادآموزی براساس اطلاعات بی‌سوادان و کم‌سوادان شهرستان تدوین شده است، افزود: نقش ائمه جماعات مساجد، دهیاران، صدا و سیما در تبلیغ سوادآموزی بیشترین کمک را در جذب سوادآموز و ریشه‌کنی بی‌سوادی دارد./ج1

برچسب ها: سوادآموز ، سواد ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.