آمارها از افزایش جرم و جنایت بویژه با اسلحه گرم در آمریکا حکایت دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، شهر دیترویت در میشیگان آمریکا ماه گذشته به علت هدف قرار گرفتن سیزده نفر با گلوله در مدت بیست و چهار ساعت خبرساز شد. اما شهرهای دیگر آمریکا نیز شاهد افزایش خشونت با اسلحه گرم هستند.
ایزابلا فابنز فعال آمریکایی گفت این روندی خطرناک و نگران کننده است و باید جلوی آن را گرفت. متاسفانه بر اساس آمار در بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکا میزان جرم و جنایت با اسلحه گرم هر روز بیشتر می شود.
افزایش خشونت در شهرهای بزرگ در حالیست که اف بی آی اخیرا آماری منتشر کرد که نشان می دهد جرم و جنایت در سراسر کشور رو به رشد است. افزایش جرم و جنایت در آمریکا پس از شش سال روند نزولی جرم و جنایت در این کشور است. جرائم خشن از جمله قتل، تجاوز به عنف و سرقت هر سال در آمریکا یک ممیز دو دهم درصد رشد دارد. بیشتر افزایش جرم و جنایت مربوط به شهرهایی با جمعیتی بین پانصد هزار تا یک میلیون نفر می شود. آمارها حاکیست میزان قتل در آمریکا دوازده و نیم درصد بیشتر شده است.
ایزابلا فابنز گفت افزایش جرم و جنایت علل زیادی دارد. سیاستهای غلط دولت یا اشکالات قانونی از جمله این علل است. نقص در آموزش و کمبود خدمات دولتی، بیکاری و مشکلات اقتصادی از دیگر عوامل تحریک کننده به خشونت است.
برخی کارشناسان معتقدند بحران اقتصادی و کاهش بودجه اداره پلیس بخشی از مشکل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار