ادوین بن سال 2011 در حالی سرمربیگری تیم ملی والیبال هلند را پذیرفت که تقریباً حضور هلند در همه مسابقات پیش روی از جمله بازی های المپیک، قهرمانی جهان و لیگ جهانی غیرممکن به نظر می رسید.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، ادوین بن بعد از ناکامی در رقابت های قهرمانی اروپا بن تصمیم گرفت تا تیمی ملّی با ترکیب تقریباً جدید بسازد. موفّقیت این تیم بسیار زودتر از آنچه پیش بینی می شد رقم خورد که لیگ جهانی امسال اولین آن محسوب می شود.

تیم ملی والیبال هلند با شکست جمهوری دومینیک و پرتغال توانست باری دیگر با حضور بن به لیگ جهانی بازگردد. با اینکه هلند سال 2011 غایب میدان لیگ جهانی 22 بود، اما کارنامه بسیار درخشانی را در دست دارد. از زمان شروع مسابقات لیگ جهانی (1990) تیم هلند از میان 23 دوره گذشته در 16 دوره حضور داشته است. کسب مدال های برنز در سال 1998، نقره در سال 1990 و طلا در سال 1996 از جمله افتخارات این تیم در لیگ جهانی است. جالب است بدانید که ادوین بن به عنوان یک بازیکن در سال 1990 در کسب مدال نقره تیم سهیم بود، شاید هم (به طعنه) بتوان گفت او آمده تا این بار مدال نقره را اما در کسوت سرمربیگری به خانه ببرد.

تیم هلند در گروه C با تیم های ژاپن، پرتغال، کانادا، کره و فنلاند رقابت خواهد کرد. بعد از بازی دور اول در کانادا، تیم هلند در جایگاه سوم گروه خود قرار گرفته است. برای راه یابی به دور فینال این رقابت ها در آرژانتین، تیم هلند باید در صدر گروه خود قرار گیرد.

سرمربی تیم ملی والیبال هلند می گوید: "پیروزی در گروه C هدف ما نیست. از آنجایی که توانستیم باری دیگر به این مسابقات بازگردیم، باید ابتدا کیفیت بازی خود را بالا ببریم. آخر همین ماه می فهمیم که نتیجه چه خواهد شد پس به نتیجه بازی نمی اندیشم و فقط کیفیت بازی اهمیت دارد".

تیم هلند این هفته با تیم ژاپن در "آپلدورن" دیدار خواهد کرد. تیم ژاپن تیم ناشناسی برای هلند به شمار می رود و شناخت چندانی بین این دو تیم وجود ندارد. بن و بازیکنان هلند تیم پرتغال را بهتر از تیم ژاپن می شناسند چون سال گذشته دو بار در رقابت های انتخابی لیگ جهانی شکستشان دادند، اما پرتغال با وجود پذیرفتن این شکست توانست پس از انصراف مصر به رقابت های لیگ جهانی راه یابد.

تنها چیزی که با شنیدن تیم ژاپن در ذهن بن نقش می بندد سرعتی بودن بازیکنانش است. به گفته او "سعی می کنیم از پسشان بر بیاییم". او از اینکه میزبان این دیدار است ابراز خرسندی می کند و امیدوار است که تماشاگران و دوستداران والیبال از سرتاسر هلند به "آپلدورن" بیایند و مایه دلگرمی تیمشان شوند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار