قصه فيلم درباره پورتيا ناتان (تينا في) کارمند اداره پذيرش دانشجو در دانشگاه معروف پرينستون است پورتيا مدت شانزده سال است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ تينا في، پل راد، لي لي تاملين و والاس شاون بازيگران کاريزماتيک و ماهري هستند که براي خنداندن تماشاگران به صرف انرژي چنداني نياز ندارند اما جمع اين بازيگران در فيلم پذيرش منجر به هيچ خنده درست و حسابي اي نشده است تماشاي تلاش اين بازيگران دوست داشتني براي غلبه بر معضل فقدان صحنه هاي کميک و طنز در فيلم پذيرش غم انگيزترين وجه اين فيلم است فيلمي که مي خواهد کمدي و درام و رومانس را درهم آميزد ولي در انجام اين کار عاجز است پذيرش فيلمي در ژانر کمدي است که قادر به خنداندن تماشاگرش نيست.
قصه فيلم درباره پورتيا ناتان (تينا في) کارمند اداره پذيرش دانشجو در دانشگاه معروف پرينستون است پورتيا مدت شانزده سال است که در اداره پذيرش کار مي کند او تقريبا همه اين سالها را در دفتر قديمي و بزرگ اش کا رکرده است پورتيا در اوان جواني صاحب يک فرزند پسر شد اما به اجبار پذيرفت که فرزند خود را باي بزرگ شدن به دست خانواده ديگري بسپارد حالا هجده سال از آن زمان مي گذرد و پورتيا مدتهاست که با نامزدش (مايکل شين) زندگي مي کند در چنين شرايطي کلارنس (والاس شاون) پورتيا مي تواند مناسب ترين فرد براي جانشيني کلارنس باشد اما پورتيا براي گرفتن اين منصب بايد با همکارش، کورين (گلوريا روبن) رقابت کند همزمان، پورتيا پي مي برد پسر هجده ساله اي به اسم جرميا بالاکيان (نت وولف) که تقاضاي پذيرش در دانشگاه پرينستون را داده، به احتمال بسيار زياد پسر خود اوست جرميا دست به تحقيقات بيشتر در اين باره مي زند او همچنين با استاد جرميا، که مرد ميانسالي به اسم جان پرسمان (پل راد) است ‌آشنا مي شود جان که مدير دبيرستان است تدريجا رابطه اي رابا پورتيا آغاز مي کند پورتيا در آغاز سعي مي کند که از عمق پيدا کردن اين رابطه جلوگيري کند اما..
سازندگان پذيرش درصدد اين بوده اند که فيلم شان سرگرم کننده و از سنخ محصولات توليدي جريان اصلي سينماي آمريکا باشد فيلم گرچه گهگاه سرگرم کننده است وبازيگران دوست داشتني اي دارد اما درام اش سست و ناتوان است کارگردان سعي کرده که نوعي حال و هواي مشابه فيلم درباره يک پسر به فيلم خود بدمد اما تيرش به هدف اصابت نکرده است فيلم قادر نيست موقعيت داستاني خود را به قول امريکايي ها، به تماشاگر بفروشاند کاراکترهاي فيلم جملگي از دل تيپ هاي سينمايي بيرون آمده اند شايد عيب از فيلمنامه با ديالوگ هاي قالبي و کليشه اي اش، بيشتر صحنه هاي فيلم را مصنوعي و قلابي جلوه ميدهد احتمالاً تنها عامل جذابيت در فيلم، نمايان کردن ساز و کارهايي است که در دانشگاههاي بزرگي مثل پرينستون به واسطه ان دانشجويان جديد پذيرفته مي شوند به احتمال بسيار زياد اين صحنه ها مخصوصا براي پدر و مادرهايي که  روابط احساسي و رومانتيک ما بين دو شخصيت اصلي فيلم باشد متاسفانه سازندگان فيلم متوجه اين نکته نشده اند زيرا تمرکز اصلي شان همواره روي رومانس کم مايه محوري فيلم شان بوده .
تينا في بدون شک يکي از قابل ترين هنرپيشگان طنز کار در سينماي امروز امريکاست اما متاسفانه فيلمنامه الکن فيلم اجازه کوچکترين درخششي را به اين بازيگر بالقوه توانمند نداده است به عبارت ديگر تينا في اجازه کوچک ترين درخششي را به اين بازيگر بالقوه توانمند نداده است به عبارت ديگر تينا في در طول 107 دقيقه فيلم پذيرش کوچکترين فرصتي براي نماياندن استعدادهاي کميک خود پيدا نمي کند پل راد نيز همان نقش هميشگي خود را  حالا تبديل به يک تيپ شده در فيلم بازي کرده است به اين ترتيب کاراکتري که راد در پذيرش بازي ميکند عملا فرق چنداني با کاراکترهاي وي در فيلم هاي اين يعني 40 سالگي و WONDERLUST ندارد متاسفانه شيمي اين کاراکتر با کاراکتر ايفا شده از سوي تينا في منجر به توليد هيچ گرمايي نشده اين دو در فيلم پذيرش بيشتر شبيه دو تا دوست هستند تا دو دلداده. /ص

منبع : ماهنامه دنياي تصوير


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار