تیم ملی والیبال ایران که برای نخستین بار در لیگ جهانی حضور دارد عصر امروز جمعه در نخستین بازی خود در لینینگراد به مصاف روسیه خواهد رفت.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ لیگ جهانی والیبال سال 2013 برای نخستین بار است که با 18 تیم برگزار می شود که در سه گروه شش تیمه با هم به رقابت می پردازند. در سال آغازین این مسابقات (1990)، تعداد شرکت کننده ها 8 تیم بود، در سال 1991، ده تیم و از سال 1992 تا 2000 و 2004 و 2005 به 12 تیم رسید.

گروه A و B بر اساس رنکینگ جهانی به صورت ضربدری مسابقه می دهند. گروه C چهار تیم برتر جهان را بعد از 12 تیم شرکت کننده گروه های A و B تشکیل می دهند. دو مکان جایگزین نیز به ژاپن و پرتقال اختصاص گرفت. پرتقال بعد از انصراف مصر از شرکت در مسابقات لیگ جهانی جایگزین این تیم شد.

سه تیم برتر جهان در هر گروه سه مسابقه در خانه و دو مسابقه خارج از خانه خواهند داشت در حالیکه سه تیم آخر جدول رنکینگ جهانی در دو مسابقه میزبان هستند و در سه مسابقه به مصاف تیم میزبان خواهند رفت.

از اکنون چشم ها به دور نهائی لیگ جهانی که بعد از اتمام هفت هفته رقابت نفس گیر تیم ها قرار است در ماردل پلاتای آرژانتین از 17 تا 21 جولای برگزار شود دوخته شده است؛ شش تیم نهائی با هم به رقابت خواهند پرداخت که تیم کشور میزبان، دو تیم برتر گروهA  و B و برترین تیم گروه C را شامل می شود.

تیم ملی والیبال ایران که برای نخستین بار در لیگ جهانی حضور دارد عصر امروز جمعه در نخستین بازی خود در لینینگراد به مصاف روسیه خواهد رفت./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار