با تاسیس سازمان کشورهای تولید کننده محصولات پتروشیمی، شرایط بهره مندی از پتانسیل‌های موجود یعنی بومی سازی تکنولوژی روز در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد.

عبدالحسین بیات مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه تشکیل اوپک پتروشیمی پیشنهاد ایران بوده است گفت:  پیش بینی می شود که اوپک پتروشیمی در نیمه دوم سالجاری تشکیل گردد.

وی تصریح کرد: ایین نامه‌ اجرایی تشکيل اوپک پتروشيمي بسته به شرکای ایران در دوره آتی اجلاس گروه دی هشت؛ آماده می شود.

معاون وزير نفت با اشاره به اینکه تشکیل سازمانی مشابه اوپک در بخش پتروشيمي در منطقه، می تواند به تامین نیازهای تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان کمک کند، به تشریح مهمترین مزیت‌های تاسیس اوپک پتروشیمی پرداخت و گفت: با تاسیس سازمان کشورهای تولید کننده محصولات پتروشیمی، شرایط بهره مندی از پتانسیل‌های موجود یعنی بومی سازی تکنولوژی روز در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد.

وی تاکید کرد : باید در صنعت پتروشيمي به دنبال خلق ارزش افزوده بيشتر و توسعه در بخش نرم افزاري و سخت افزاري با تاکید بر سيستم اقتصادي باشیم.

بیات با اشاره به اهميت توسعه صنعت پتروشيمي افزود: بسياري از کشورهاي جهان امروز مواد اوليه را از کشورهاي دارنده ذخاير انرژي مي گيرند و با تبديل به مواد با ارزش بيشتر دوباره به خود آنها مي‌فروشند بنابراين لازم است ما به عوان يکي از دارندگان ذحاير منابع هيدروکربني با توسعه زنجيره محصولات توان توليد خود را در همه بخش ها افزايش دهيم.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، براهميت نگهداري در صنعت پتروشمي تاکيد کرد و گفت: اين صنعت به علت ماهيت خود نياز به نگهداري و تعميرات مرتب دارد تا ضمن حفظ ميزان توليدات خود از آلايندگي محيط نيز بکاهد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: پتروشیمی ، اقتصاد ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار