کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به احتمال خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی، به کشاورزان توصیه می‌شود تسریع در برداشت را در دستور‌کار قرار دهند.

پروین رفیعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان تسریع در برداشت ذرت علوفه‌ای و جمع آوری سایر محصولات را در دستور کار قرار دهند.

به گفته او، کشاورزان و باغداران از محلول پاشی و سم پاشی در ساعات بعدازظهر بدلیل وزش باد اجتناب کنند.

 رفیعی ادامه داد: گلخانه‌داران اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها را بدلیل وزش باد در دستور کار قرار دهند.

این کارشناس هواشناسی کشاورزی با تاکید بر تسریع در انجام عملیات کشت پاییزه گندم، جو و علوفه دیم گفت: با توجه به برودت و سرمای هوا و احتمال خطر سرمازدگی، کشاورزان تسریع در برداشت محصولات کشاورزی را در دستور کار قرار دهند، همچنین واحد‌های پرورشی و گلخانه‌داران تمهیدات گرمایشی لازم را فراهم کنند.

گفتنی است؛ براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی متوسط بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا ۵ آبان ماه ۱۳.۴ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۶.۹ میلی متر و بلندمدت ۷.۸ میلی متر بوده است که این امر بیانگر رشد ۹۳.۹ درصد نسبت به سال قبل و ۷۲.۱ درصد دوره نرمال است.

براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز در شمال خراسان رضوی، برخی نقاط استان کرمان و شمال هرمزگان بارش پراکنده رخ خواهد داد، همچنین امروز در شرق کشور وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

همچنین طی روز‌های دوشنبه تا پنج شنبه در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلطت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود. همچنین در سایر مناطق کشور تا روز چهارشنبه جوی آرام خواهیم داشت.  

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار