رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از نبود گزارشي مبنی بر آلودگی آب های معدنی خبر داد و به مردم توصیه کرد : از یخ زدن آبهای بطری جلوگیری کنند.

دکتر کاظم ندافی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: به طور کلی بازرسی ها توسط بازرسین  بهداشت محیط دانشگاه ها در مقاطع زمانی همچون پایان سال و تعطیلات و آغاز فصل گرما از مراکز عرضه و تولید مواد غذایی تشدید می یابد .

وی افزود: نمونه گیری از مواد غذایی مشکوک گرفته می شود و به آزمایشگاه فرستاده می شود که اگر در گزارش مشکل وجود داشته باشد با متخلفین برخورد خواهد شد ،در حال حاضر خوشبختانه کنترل خوبی وجود دارد. 

وی در پاسخ به این سوال که مصرف آبهای معدنی توسط مردم افزایش پیدا می کند آیا شما روی این آبها کنترلی دارید عنوان کرد : آب های معدنی و بطری شده علاوه بر این که در کارخانه ها توسط مسئولین آزمایشگاه ها مورد آزمایش و کنترل قرار میگیرد، بازرسین ما در سطح غرفه از این محصولات نمونه برداری می کنند که تا به امروز نمونه هایی که از آب های معدنی گرفته شده هیچ گونه مشکلی نداشته اند.

ندافی در ادامه با تأکید بر اینکه با شروع فصل گرما مردم این بطری ها را از آب پر می کنند و در فریزر برای یخ زدن می گذارند تصریح کرد: این اقدام کاملاً اشتباه است چرا که وقتی آب در این ظروف یخ می زند امکان ورود مواد تشکیل دهنده  این ظروف به آب وجود دارد و تحقیقات نشان داده که این مواد می توانند سلامت انسان را به خطر بیندازند. بنابر این مردم به هیچ عنوان این کار اشتباه را انجام ندهند./ح

برچسب ها: آلودگی ، آب معدنی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار