رییس مرکز سلامت محیط و کار از نظارت 4000 بازرس در قالب 2000 اکیپ بر مراکز تولید و توزیع موادغذایی در طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر کاظم ندافی گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند تا 15 فروردین با هدف تشدید نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی انجام می شود.
 
وی افزود: بازرسی ها از 8 صبح تا 8 شب ادامه دارد و در استان هایی که مسافران بیشتری دارند نیز بازرسی ها شبانه روزی خواهد بود.
 
وی با اعلام اینکه  500 ناظر بر کار بازرسان نظارت خواهند داشت، گفت: متخلفان در مرحله اول اخطار کتبی دریافت کرده و در مرحله بعد به دادگاه ها معرفی می شوند.
 
وی به مسافران نوروزی توصیه کرد از اماکنی موادغذایی تهیه کنند که مجوز داشته باشند وگفت: داشتن کارت بهداشتی برای پرسنل این مراکز ضروری است. اگر از موادبسته بندی غذایی استفاده می کنند این مواد باید دارای مجوز وزارت بهداشت باشد.
وی استفاده از آب شبکه های آبرسانی شهری یا بطری های مجوزدار را مورد تاکید قرار داد و گفت: همچینن مردم شستن دست ها با آب و صابون، گندزدایی سبزیجات و میوه ها و استفاده از سالادهایی بسته بندی شده مورد تایید وزارت بهداشت در در رستوران ها را مورد توجه قرار دهند./ز2
برچسب ها: بازرسی ، نظارت ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار