دانشمندان به تازگی دریافته اند ، استفاده از کرم های ضد آفتاب حتی در سنین میانسالی می تواند تاثیرات بسیار چشمگیری بر روی افراد داشته باشد حتی اگر این افراد تا قبل از آن از این نوع کرم ها استفاده نکرده باشند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، استفاده روزانه و منظم از کرم های ضد آفتاب به میزان قابل توجهی باعث کاهش سرعت روند پیری پوست در میان مردان و زنان میانسال می شود.

گفتنی است، پس از 4.5 سال صرف ردیابی استفاده از کرم های ضد آفتاب و تاثیر نهایی آن بر کیفیت پوست در میان بیش از 900 مرد و زن در سن 55 سالگی دانشمندان به این نتایج دست یافته اند.

بررسی ها نشان می دهند، برای اولین بار دانشمندان با کاوش های علمی دقیق از اثر حفاظتی بالقوه از کرم های ضد آفتاب در جلوگیری از پیر شدن پوست در افراد سخن گفته اند و بیان نموده اند که کرم های ضد آفتاب اثری بسیار قوی بر سلول های پوستی می گذارند.

در یک آزمایش به دو گروه از سالمندان تجویز کرم ضد آفتاب شد به گروه اول استفاده روزانه تجویز شد و به گروه دوم استفاده از ضدآفتاب در مواقعی که مورد علاقه آنها است، پس از گذشت زمان مورد نظر برای آزمایش دانشمندان مشاهده کردند که پوست گروه اول بسیار سالم تر و جوان تر به نسبت گروه دوم شده است.

دانشمندان و پزشکان به افراد توصیه می کنند تا در هر سنی صرف نظر از شرایط پوست خود که سالم است و یا دچار پیری زود رس شده است حتما با تجویز و توصیه پزشک معالج از کرم ها ی ضد آفتاب استفاده نمایند./ح

برچسب ها: پوست ، میانسالی ، ضدآفتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار