مدیرکل پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور گفت: ظرفیتی که امروز مساجد ما برخوردار از آن هستند ظرفیتی عظیم در شکوفایی استعدادهای نسل آینده انقلاب و تقویت روحی و معنوی آنها است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / محمدرضا فرقانی در مراسم افتتاح طرح غنی‌سازی اوقات فراغت آسمانی‌ها در اردبیل اظهار داشت: اگر نتوانیم از این شبکه گسترده اجتماعی در تقویت و باروری استعدادها استفاده کنیم، ممکن است به مشکل و نارسایی‌هایی بر بخوریم که جبران آن غیرممکن باشد.

وی تعبیر مقام معظم رهبری را در نخبه فرهنگی بودن اعضای کانون‌های مساجد یادآور شد و تصریح کرد: مسجد از دیرباز جایگاهی شایسته و در تراز بالاتر در جامعه اسلامی دارد و نباید این ابهت و عظمت به خاطر دیدگاه‌های غلط و اندیشه‌های نامناسب به حاشیه رانده شود.

مدیرکل پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور خاطر نشان کرد: هر چند در جامعه ما از ظرفیت مساجد آن گونه که مطلوب بوده، استفاده نشده اما تشکیل کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد بهترین حرکت در این مسیر است.

فرقانی با اشاره به تدوین نقشه جامع فرهنگی در پیگیری اهداف و رویکردهای معنوی با تکیه بر محوریت مساجد اضافه کرد: در انجام فعالیت‌های مسجدی و فرهنگی نباید دچار بی‌توجهی به خواسته جوانان و اندیشه سکولار شویم که هیچ منافاتی با اصل دین و وحدت امت اسلامی ندارد.

وی بیان کرد: پیامبر مکرم اسلام جایگاه و رسالت مسجد به عنوان پایگاه سازندگی را برای ما تدوین کرده به طوریکه ما بیش از هر زمان دیگر به تقویت این جایگاه عظیم نیاز داریم/س 

برچسب ها: اردبیل ، ظرفیت ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.