مراسم بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)‌ از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مراسم بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مسجد اعظم قم برگزار شد.
حضرات آیات وحیدخراسانی، مکارم‌شیرازی،‌ نوری‌همدانی،‌ علوی‌گرگانی، جوادی‌آملی، مصباح‌یزدی، مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری، سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (ع)، احمدی فقیه‌یزدی از اساتید برجسته حوزه و جمعی از علما،‌ فضلا، طلاب و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور پیدا کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی،‌ امام خمینی (ره) را از زمره رهبران نور و رهرو راه انبیا و امامان دانست و گفت: امام راحل این توفیق را پیدا کرد که یک حکومت خالص دینی را شکل داده و هندسه سیاسی جهان را تغییر دهد.
وی اظهار داشت: یکی از مطبوعات لبنان روزهای ابتدای انقلاب نوشت امام خمینی (ره) شرق را متحیر کرد غرب را از جا کند و عالم را به خود مشغول کرد.
خاتمی در ادامه با اشاره به دستگیری و تبعید امام گفت: دوستان طلبه انقلابی آن روز گفتند؛ ما خیلی افسرده شدیم و احساس کردیم که با تبعید امام (ره) و دستگیری انقلابیون گویا انقلاب مرد و نهضت سرکوب شد./س
برچسب ها: قم ، سالگرد ، ارتحال ، امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.