بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی به انعکاس آن در ادبیات پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،
آیه ۶ سوره یوسف
وَكَذَلِكَ يَجْتَبِيكَ رَبُّكَ وَيُعَلِّمُكَ مِن تَأْوِيلِ الأَحَادِيثِ وَيُتِمُّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكَ وَعَلَى آلِ يَعْقُوبَ كَمَا أَتَمَّهَا عَلَى أَبَوَيْكَ مِن قَبْلُ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْحَاقَ إِنَّ رَبَّكَ عَلِيمٌ حَكِيمٌ
و این چنین پروردگارت تو را برمی‌گزیند و از تعبیر خواب‌ها به تو می‌آموزد و نعمتش را بر تو و بر خاندان یعقوب تمام می‌کند همان گونه که قبلا بر پدران تو ابراهیم و اسحاق تمام کرد در حقیقت پروردگار تو دانای حکیم است.

معروف است که دو تن از دوستان مشغول تماشای نمایشی بودند. در بخشی از داستان مسابقه ای پیش آمد میان یک اسب سفید و یک اسب سیاه. گفتند خوب است که ما بر روی این دو اسب شرط بندی کنیم تا کدام برنده خواهد شد.

پس بر جایزه ای بزرگ شرط بستند، یکی به نفع سیاه و یکی به نفع سفید و چون اسب سفید برنده شد بازنده بی درنگ جایزه را به دوست تقدیم کرد.

آن دوست نگاهی در آن جایزه بزرگ کرد، لختی اندیشید و گفت نه انصاف نیست من نمی‌توانم این مبلغ را از تو قبول کنم زیرا حقیقت این است که من پیش از این سه بار این فیلم را دیده بودم.



دوستش گفت: نوش جانت باد من خودم پنج بار این فیلم را دیده بودم، گفتم شاید این بار اسب سیاه برنده شود.

شگفتی در این است که انسان‌ها پایان داستان خوبان و بدان را بارها خود دیده‌اند و از زبان انبیا و اولیا و شاعران شنیده‌اند و فطرت آدمی نیز خود از پایان خبر می‌دهد، اما باز امید بسته‌اند که راه شّر و بدی به ایشان سود رساند و سعادت آورد، باز طمع بسته‌اند که اسب سیاه که رمز نیروهای اهریمنی است برنده شود.

داستان روز پنج شنبه از هفت گنبد نظامی داستان دو رفیق است به نام های خیر و شر که پایان کار آنها خواندنی است.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار