مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: تلاش می‌کنیم تا انتهای سال ۱۴۰۳ حدود ۳۰ بازار جدید به چرخه خدمات رسانی به شهروندان اضافه کنیم.

مهدی بختیاری زاده مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: طبق آخرین گزارش بانک مرکزی که در مهرماه امسال منتشر شده است؛ قیمت کالا‌ها و محصولات ۵۲ درصد ارزان‌تر از سطح شهر تهران است.

وی با تاکید بر اینکه این ارزان سازی سبد مصرفی خانوار، رویکرد شهردار تهران در این دوره مدیریت شهری است؛ افزود: یکی از رویکرد‌های مدیریت شهری در دوره ششم این بود تا کار‌های بر زمین مانده‌ای که در شهر تهران وجود داشت و به دلیل هزینه‌های سنگینی که برای اجرای آن پیش روی مدیریت شهری قرار داده بود را به اتمام برساند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در ادامه گفت: شهرداری تهران برای اجرای این طرح، برنامه ساخت و بهره برداری از ۱۰۰ بازار میوه و تره بار را در محله‌های شهر تهران در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح، واقعا سنگین بود چرا که اولین مساله در توسعه بازار‌های میوه و تره بار تامین زمین‌های مورد نیاز این فضا‌های شهری بود؛ افزود: عملیات عمرانی ساخت این بازار‌ها نیز به نوبه خود سخت بود، اما خوشبختانه تا به امروز بخش قابل توجهی از این طرح اجرا شده است تا به چرخه خدمات رسانی به شهروندان افزوده شود.

مهدی بختیاری زاده ادامه داد: سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در سال گذشته نزدیک به ۳۰ بازار را به بازار‌های میوه و تره بار شهر تهران اضافه کرد و امسال نیز تا کنون ۱۰ بازار به تعداد بازار‌های شهر تهران افزوده است.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما تا انتهای سال ۱۴۰۳ این است که حدود ۳۰ بازار جدید به چرخه خدمات رسانی به شهروندان اضافه کنیم؛ بیان کرد: در ارتباط با کاهش هزینه‌های سبد مصرف خانوار باید به این نکته اشاره کنم که وجود واسطه‌ها و مافیایی که در حوزه مواد غذایی وجود داشته و باعث می‌شوند در مواقع بروز بحران در این حوزه موج سواری کنند و سود خود را ببرند و یا در شرایط عادی همواره در تلاش هستند تا برای افزایش حاشیه سود خود هزینه‌های این بخش را بالا ببرند.

بختیاری زاده با بیان اینکه در این شرایط هم تولید کننده و هم مصرف کننده دچار ضرر و تحمل هزینه‌های بالایی برای تامین محصولات و تامین سبد مصرفی خانوار می‌شوند؛ یادآور شد: به همین دلیل تلاش کردیم تا ایجاد زنجیره تامین مستقیم از تولید کننده دست واسطه‌ها را کوتاه کردیم. اگر به میادین میوه و تره بار سر زده باشید، با همکاری‌ که با تولید کنندگان گوشت مرغ داشتیم، در طول ۱۹ ماه اخیر قیمت این محصول در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تغییر نکرده است.

وی تاکید کرد: تنها در ماه گذشته به دلیل افزایش هزینه‌های تولید؛ درصدی افزایش داشت، اما همواره قیمت گوشت مرغ به نسبت فروشندگان سطح شهر ۲۰ درصد پایین‌تر است. این رقم را طبق گزارش‌های بانک مرکزی اعلام می‌کنم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: در کنار این اقدامات با توجه به نوساناتی که در قیمت گوشت قرمز در کشور ایجاد شد، برای اینکه بتوانیم گوشت قرمز مصرفی شهروندان را تامین کنیم تا این محصول از سبد خانوار‌های تهرانی حذف نشود؛ فرایندی را با کمک وزارت جهاد و ورادکنندگانی که در حوزه گوشت توانمند بودند؛ آغاز کرده و اقدام به عرضه گوشت تنظیم بازار در میادین میوه ودتره بار شهر تهران کردیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۰ ماه است که قیمت گوشت قرمز گرم در میادین میوه و تره بار یک سوم قیمت سطح شهر تهران است.

بختیاری زاده با بیان اینکه به عنوان مثال اکنون ران گوسفندی گرم که کیفیت بالایی دارد به قیمت کیلویی ۳۲۰ هزار تومان توزیع می‌شود؛ ادامه داد: در حوزه میوه و تره بار نیز به همین شکل اقداماتی انجام شد که امروز در گزارش‌های بانک مرکزی عنوان می‌شود در میادین میوه ودتره بار شهرداری تهران که وسعت توسعه آن در تمام پهنه‌های شرق، غرب، جنوب و شمال تهران یکسان است و تفاوتی در این زمینه وجود ندارد؛ ۵۲ درصد قیمت محصولات پایین‌تر از سطح شهر تهران است.

وی بیان کرد: این گزارش بانک مرکزی برای ۱۳ مهر امسال منتشر شده و می‌توان گفت این گزارش نتیجه تلاش‌های شهردار تهران برای ارزان سازی شهر تهران در حوزه‌های مصرفی، حمل و نقل، مسکن و ... است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران یادآور شد: ما در سازمان میادین میوه و تره بار کیفیت محصولات را ارتقاء داده و همواره سعی داریم این کیفیت را بیشتر کنیم. همچنین در بخش توسعه بازار‌های میوه ودتره بار نیز در منطقه چهار، ۲ بازار در دست ساخت داریم و تلاش می‌کنیم تا امسال به بهره برداری برسد.

برچسب ها: میوه ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار