همزمان با گرامیداشت هفته تهران و روز ملی کودک، فاز نخست بوستان دوستدار کودک منطقه ۲ در محله ستارخان افتتاح شد.

 مهدی صالحی، شهردار منطقه در مراسم افتتاح بوستان دوستدار کودک گفت: ایجاد شهردوستدارکودک در راستای تخصیص حق شهروندی به کودکان و ایجاد بستری ایمن و مناسب در محیط شهری در جهت سرگرمی و تفریح، آموزش غیرمستقیم و رشد فکری و اجتماعی آنها، از مصوبات شورای اسلامی شهر تهران است و شهرداری منطقه ۲ با ایجاد بستر‌های تفریحی و آموزشی، در این مسیر گام برداشته است.

وی احداث بوستان‌های مناسب سازی شده و مجهز به وسایل بازی و تجهیزات ورزشی متناسب برای کودکان را یکی از راهبرد‌های شهر دوستدار کودک برشمرد وگفت: نخستین بوستان تخصصی کودکان در محله ستارخان در ۳ فاز طراحی شده است که همزمان با هفته کودک فاز نخست افتتاح شد و اجرای دو فاز دیگر این بوستان به کارکرد نهایی خود می‌رسد.

صالحی با بیان اینکه این بوستان برای کودکان در ۳ رده سنی طراحی شده است، افزود: درفاز نخست بوستان، زمین بازی به وسعت ۶۵۰ متر مربع و همچنین گذر کودکی به وسعت ۲۵۰ متر مربع طراحی و اجرا شد.
صالحی افزود: زمین چمن مصنوعی، زمین تنیس روی میز، وسایل بازی، ۱۲ ست مطالعه و همچنین ۱۸ دستگاه مبلمان شهری متناسب با کودکان از دیگر امکانات این بوستان است.

شهردار منطقه ۲ گفت: در فازدوم بوستان، فضا‌های تفریحی و ورزشی متناسب با کودکان، نوجوانان ۲آبنمای مجزا و همچنین فضایی برای استراحت والدین پیش بینی شده است که همزمان با افتتاح فاز اول، عملیات اجرایی آن آغاز شد.

صالحی گفت: احداث مسیر دوچرخه، راه اندازی نمایشگاه کتاب و بازی‌های فکری در مجاورت بوستان دوستدار کودک پیش بینی شده است.

شهردار منطقه ۲ ایجاد بوستان تخصصی در هریک از محلات را چشم انداز مدیریت شهری منطقه برشمرد و گفت: بوستان ستارخان به عنوان پایلوت به عنوان بوستان تخصصی کودکان انتخاب شد و با تجربه موفق از این طرح به سمتی حرکت کنیم هر محله صاحب یک بوستان دوستدار کودک شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار