سازمان توسعه تجارت ايران يکي از مهمترين کانون‌هاي تبادل اطلاعاتي در حوزه تجارت خارجي در بين متقاضيان داخلي و خارجي مي‌باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد مهدي نهاوندي معاون کمک‌هاي تجاري سازمان توسعه تجارت با بيان اين مطلب گفت: سازمان توسعه تجارت با توجه به رسالت و ماموريت خود در توسعه تجارت خارجي کشور و به ويژه توسعه صادرات غير نفتي همواره نگاهي خاص به استفاده از ابزارهاي نوين اطلاعاتي ارتباطي جهت ارائه خدمات مطلول اطلاع رساني به تجار و صادر کنندگان کشور داشته است. و يکي از مهم‌ترين کانون‌هاي تبادل اطلاعاتي در حوزه تجارت خارجي جهت متقاضيان اطلاعات در داخل و خارج از کشور مي‌باشد.

وي در اين خصوص تصريح کرد: وظيفه اساسي در اطلاع رساني و تامين نيازهاي اطلاعات تخصصي در حوزه‌هاي مختلف از جمله حوزه توليد صادرات کالا و خدمات ظرفيت‌هاي تجاري بازاريابي و تنظيم روابط قوانين و مقررات ورادات تعرفه‌ها امور مرتبط با بانک، حمل و نقل،ترانزيت، ضمانت صادرات، تشکل‌هاي توليدي و صادراتي و بسياري ديگر از اطلاعات مورد نياز در حوزه تجارت خارجي ايران از وظايف اساسي سازمان مي‌باشد.

در اين راستا نهاوندي اطلاع رساني به موقع به وارد کنندگان و صادر کنندگان کشور در حوزه تجارت خارجي را با بهره‌گيري از ابزارهاي متنوع و فن‌آوريهاي نوين اطلاعاتي به منظور پشتيباني نيازهاي اطلاعاتي مخاطبين و ذينفعان ضروري دانسته و مهمترين ماموريت‌هاي تجاي سازمان را به شرح ذيل برشمرد:

ارائه مشخصات خريداران، فروشندگان کالاهاي مختلف در سراسر دنيا
ارائه اطلاعات آماري و اقتصادي ايران و ساير کشورها
دسترسي به پايگاه‌هاي اطلاعاتي تحليل بازار مرکز تجارت بين‌الملل
اطلاع‌رساني مقررات، آئين نامه‌هاي اجرايي صادرات و واردات ايران و ساير کشورهاي جهان
ارائه اطلاعات تعرفه‌هاي گمرکي صادرات و واردات در جهان
دسترسي به اخبار و رويدادهاي تجاري و بازرگاني ايران و ساير کشورها
معرفي منابع اطلاعات تجاري در جهان مي‌باشد.

معاون کمک‌هاي تجاري در ادامه افزود: امروزه اقتدار کشورها به درجه برخورداري آنها از دانش و فناوري در زمينه‌هاي گوناگون و بطور خاص به توان اطلاعاتي و ارتباطي آنها بستگي دارد و استفاده از بسترهاي اطلاعاتي در شبکه جهاني اينترنت در بسياري از کشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه يک ضرورت اجتناب‌ناپذير محسوب گرديده و از جايگاه بالايي برخوردار ميباشد. سازمان توسعه تجارت ايران نيز با توجه به رسالت و ماموريت خود در توسعه تجارت خارجي کشور به ويژه توسعه صادرات غير نفتي همواره نگاهي خاص به استفاده از ابزارهاي نوين اطلاعاتي ارتباطي و بهره‌گيري از شبکه‌هاي جهاني اينترنت جهت ارائه خدمات مطلوب اطلاع رساني به تجار و صادر کنندگان کشور داشته است. به همين منظور با تهيه برنامه‌اي مدون اقدام به توسعه کمي و کيفي پورتال اينترنتي خود بعنوان مهمترين پايگاه اطلاعات تجارت خارجي کشور نموده است.

وي در پايان برخي از اهداف مهم راه اندازي اين پايگاه اطلاعاتي را به عنوان درگاه ورودي ابزار تخصصي کاربردي و اطلاعات تجاري که عبارتند از افزايش و ارتقا رتبه پورتال تجارت خارجي در ميان موتورهاي جستجوگر در شبکه جهاني اينترنت و افزايش تعداد بازديد کنندگان داخلي و خارجي پورتال سازمان برشمرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تجارت ، اطلاع ، صادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار