هزاران نفر از مخالفان اسلام هراسی و نژادپرستی در لندن پایتخت انگلیس تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ؛ شرکت کنندگان در این تظاهرات در برابر پارلمان انگلیس، افزایش موج دشمنی و نفرت علیه مسلمانان را محکوم کردند. 

تظاهرات راستگرایان افراطی در برابر پارلمان انگلیس ، نشانه افزایش شدید نفرت علیه مسلمانان بود. در مقابل گروهی هم برای مقابله با دعوت ها برای اخراج مسلمانان از انگلیس تلاش می کنند. نهادهای غیردولتی مخالف نژادپرستی و اسلام هراسی به این منظور تظاهراتی در لندن برگزار کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند مردم انگلیس نباید اجازه دهند نژادپرستان بین آنان تفرقه ایجاد کنند. جین لامبرت عضو پارلمان اروپا از حزب سبز گفت : سیاستمداران نباید از شرایط کنونی برای تبلیغ اسلام هراسی استفاده کنند. نژادپرستان به دنبال از بین بردن چندگانگی فرهنگی در انگلیس هستند و سیاستمداران از درک این مسئله ناتوان هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: مخالفان نژادپرستی و فاشیسم تاکید کردند مشارکت آنها در این تظاهرات به معنای آن است که نژادپرستان در اقلیت هستند و نباید به آنها در جامعه انگلیس جایگاهی داده شود. زیرا انسجام جامعه انگلیس را تهدید می کنند. دانیل گلین فعال انگلیسی مخالف نژادپرستی گفت:این افراد در اقلیت هستند و نماینده افکار عمومی انگلیس نیستند. اگر ما علیه آنها تظاهرات نکنیم، شمار آنها افزایش پیدا خواهد کرد. آنها به دنبال رواج نفرت و خشونت هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند بحران اقتصادی و سیاست خارجی انگلیس باعث تقویت اسلام هراسی در این کشور می شود. مسلمانان انگلیس تاکید می کنند بخش جدا نشدنی از جامعه این کشور هستند. 

سالوندن دهلین فعال سیک در لندن گفت:حمله به مسلمانان اشتباه است. دولت انگلیس با بحران شدید اقتصادی روبروست و از نژادپرستی به عنوان ابزاری برای ایجاد تفرقه در جامعه و بین طبقه کارگر استفاده می کند. ما باید با یکدیگر متحد باشیم و با خصوصی سازی آموزش و بهداشت مبارزه کنیم.

برچسب ها: لندن ، تظاهرات ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار