عضو گروه متخصصين مديريت شهري گفت: در حال حاضر هيچ کدام از عناويني که شهر مشهد اعم از پايتخت معنوي ايران، شهر ملي و شهر فراملي دارد در تراز اين شهر نيست.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد سيد جلال فياضي در نشست خبري گروه متخصصين مديريت شهري با تاکيد بر اينکه مشهد پيشاني کارآمدي نظام جمهوري اسلامي ايران است، خاطرنشان کرد: با توجه به اين موضوع تحولاتي که در مشهد صورت مي‌گيرد کارآمدي نظام را به همگان ارائه مي‌کند که در همين راستا بايد توجه بيشتري در اين زمينه صورت گيرد.

فياضي با بيان اينکه مشهد اولين کلان‌شهر مذهبي جهان است، گفت: علي رغم اينکه همه مشهد را دومين کلان شهر مذهبي جهان مي دانند، براساس مطالعات انجام شده و همچنين مساحت، جمعيت ساکن و جمعيت زائر، در اين حوزه بايد گفت که مشهد اولين کلان‌شهر مذهبي جهان است.

عضو گروه متخصصين مديريت شهري با تاکيد بر اينکه هر روز اين شهر جز جمعيت ساکن موجودش، ميزبان تعداد کثيري از زائرين از اقصي نقاط ايران و جهان است، بيان کرد: با تمام اين تفاسير شهر مشهد در تراز عناوين خود نيست و با مشکلات زيادي در بخش‌هاي مختلف روبرو است.

وي متذکر شد: مشهد داراي بيشترين جمعيت حاشيه‌نشين شهري است و اداره آن بايد مبتني بر يک توازن باشد.

فیاضی اذعان کرد: امیدواریم شورای چهارم شورایی برخاسته از دل مردم بوده و با تخصص، پایبندی به ارزش‌ها و اصول و با دلسوزی نسبت به شهروندان خود اقداماتی حکیمانه داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید کلمه گروه را جایگزین ائتلاف کنیم، تصریح کرد: ائتلاف به معنای احزاب سیاسی بوده در حالی که در شورای شهر همه گروه‌ها حق شرکت و تصمیم‌گیری در مدیریت شهری را دارند.

فياضي در پايان در پاسخ به اين سوال که مهم‌ترين ويژگي اين ائتلاف را در چه مي‌داند، گفت: مهمترين تمايز و تفاوت گروه متخصصين مديريت شهري با ساير گروه‌ها، فعاليت چند ساله اعضاي آن در مديريت شهري است/س 

برچسب ها: مشهد ، عناوین ، تراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.