يک آب نما به ياد حوض خانه‌هاي قديمي، چيدن مخده‌هاي بزرگ با رنگ‌هاي سنگين و قل‌قل سماور، از هر چه فکر کنيد سنتي‌تر است. چاي را از سماور زيبا روي يک مخده مخمل بزرگ بنوشيد.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، هنگامي که حرف از دکورهاي سنتي به ميان مي‌آيد، فضاي شلوغ و قهوه‌‌خانه‌اي پر از ديوارکوب‌هاي قديمي،‌ گليم‌ها و چراغ‌ نفتي، مهرهاي فيروزه‌اي و هزار خرد و ريز سنتي به ذهن ما مي‌آيد . چيدمان سنتي قاجار که زمان نزديکتري به ما دارد، ‌اغلب از روکش قرمز تيره «لاکي» استفاده مي‌کند. صندلي‌هاي چوبي با رنگ سبز باز و روکش‌هاي لاکي، صندوقچه‌هاي سبز روشن با نقاشي گل مرغ و مخده «بالش هاي بزرگ براي لم دادن» از مخمل قرمز خصوصيات اين معماري را نشان مي‌دهد، کف پوش قالي‌کاشان و کاشمر با اين دکور هماهنگ هستند.

3. اين مهم است که از چه سبک و ماده‌اي استفاده مي‌کنيم. براي مثال، ميزهاي گران‌قيمت خاتم‌کاري با فرش‌هاي کرم قهوه‌اي ـ شتري و طرح منظم بته جقه هماهنگ مي‌شود و منبت با قالي‌هاي کاشان رنگين تناسب دارند.

4. فضاسازي کنيد. مکان‌هاي تاريخي به خصوص خانه‌هاي قديم مانند کاخ صاحبقرانيه تهران، بروجردي‌هاي کاشان و زينت‌الملک «نارنجستان» شيراز هنوز حال هواي تازه و خوش گذشته را دارند، با دقت در اين مکان‌ها فکر شما متمرکز مي‌شود.


5. خرت و پرت سنتي نخريد حتي در فضاي سنتي هم فکر ما احتياج به نفس کشيدن دارد، شمعدان و اتو و کشکول و شمشير معرق و... جز شلوغي و هزينه اضافه براي شما چه دربردارند.

6. يک آب نما به ياد حوض خانه‌هاي قديمي، چيدن مخده‌هاي بزرگ با رنگ‌هاي سنگين و قل‌قل سماور، از هر چه فکر کنيد سنتي‌تر است. چاي را از سماور زيبا روي يک مخده مخمل بزرگ بنوشيد.

7. پرده‌هاي کلفت سبز با بته جقه‌هاي قرمز، مخمل زرشکي با شرابه طلايي و پرده‌هاي سرمه دوزي دستي براي محيط سنتي شما مناسب است.

8. اجزاي کوچک‌تر را با دقت انتخاب کنيد. براي مثال، روميزي‌ها را با پرده و مبل هماهنگ کنيد و سماور و لاله‌ها را جاي مناسبي قرار دهيد. حتي در دکور سنتي کاربرد و قابل استفاده بودن اولين و اولويت است.
برچسب ها: بازار ، دکور ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار