نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع فرآوری سنگ های معدنی در خلخال راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری بنه امروز در نشست با بهره برداران معادن سنگ های ساختمانی خلخال و سرمایه گذاران بخش خصوصی استان اردبیل افزود: بهره برداری از سنگ های معادن تراورتن خلخال واقع در روستای لمعه دشت ، پروچ و آق بلاغ تو سط سرمایه گذاران و بهره برداران غیربومی غیر از تخریب آسفالت و زیرسازی جاده های بین روستایی و شهری خلخال سودی برای این شهرستان نداشته است.

وی گفت: از ادامه این روند بهره برداری و انتقال سنگ ها به صورت خام و با کامیون های سنگین به استان های دیگر کشور جلوگیری خواهد شد.

این نماینده با تاکید بر ایجاد کارخانه فرآوری سنگ های ساختمانی در محل معادن توسط بهره برداران معادن خلخال افزود: این کار با هدف ایجاد اشتغال برای بخشی از بیکاران جنوب استان و پیشگیری از ادامه تخریب راه های ارتباطی صورت می گیرد.

جعفری گفت: برای عملی شدن این هدف به بهره برداران از معادن تراورتن خلخال 10 روز مهلت داده می شود تا نظر خود را نسبت به ایجاد کارخانه فرآوری سنگ اعلام کنند در غیر این صورت امتیاز از بهره برداران فعلی سلب و به صاحبان سرمایه جدید داده خواهد شد.

هوشنگ محمدی فرماندار خلخال هم در این جلسه گفت: هم اکنون از 20 زون سنگ معدنی شناسایی شده کشور دو منطقه در شهرستان خلخال واقع است.

وی افزود: خلخال با داشتن معادن غنی از جمله معدن آهن ، سرب ، روی ، مس ، پرلیت ،
سیلیس ، کاولن و سنگ های ساختمانی تراورتن و مرمریت یکی از مناطق مستعد کشور برای سرمایه گذاری در بخش معادن است.

فرماندار خلخال در ادامه گفت: هزاران تن سنگ های ساختمانی از معادن روستاهای بخش مرکزی خلخال استخراج و بدون هیچ عایدی برای شهرستان روانه کارخانه فرآوری سنگ تهران ،اصفهان و شیراز می شود که این کار در سالیان گذشته جز وارد کردن خسارات سنگین به جاده های ارتباطی شهرستان نفعی به حال مردم شهرستان نداشته است/س




برچسب ها: خلخال ، سنگ ، های ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.