سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی کشور با مشارکت بخش خصوصی 15 ترمینال کانتینری و نفتی را در اراضی پشتیبانی مجتمع بندری شهید رجایی در دست ساخت دارد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی‏ اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، سید علی استیری گفت: احداث این ترمینال‏ها در مساحت 80 هکتار با سرمایه‏ گذاری 460 میلیارد ریال در حال انجام است و هم اکنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به اینکه «توسعه پسکرانه‏های این مجتمع بندری در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی کشور قرار دارد»، افزود: علاوه بر ساخت و ساز‏های موجود 2400 هکتار زمین نیز برای ایجاد شهر لجستیکی کالا به اراضی پشتیبانی این بندر افزوده شده است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی از ایجاد مراکز صنعتی در این شهر لجستیکی خبر داد و خاطر نشان کرد: این مراکز کالای خام کشتی‏ها را فرآوری و به کالاهایی با ارزش افزوده تبدیل می‏شود.

وی کاهش 40 درصدی قیمت تمام شده کالاها، توسعه صادرات مجدد، افزایش تزانزیت و ترانشیپ، رونق بانکرینگ، احداث ترمینال‏های لجستیک و کانتینر و سیلوی غلات را از دیگر مزایای شهر لجستیکی بندر شهید رجایی اعلام کرد.

استیری این شهر لجستیکی را برگ برنده بندر شهید رجایی برای تبدیل شدن به بندر‏هاب در خلیج فارس عنوان کرد و افزود: با اتمام عملیات اجرایی این طرح ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر هرمزگان سالانه از 100 میلیون تن به 200 میلیون تن افزایش می‏یابد.

برچسب ها: ترمینال ، کانتینر ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار