مجيد درخشاني آلبوم«نا» را كه به همراهي«ني و اركستر» اختصاص دارد و شاهو عندليبي در آن به تكنوازي ني پرداخته از سوي آواي باربد منتشر كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني موسيقي ايران، اين آلبوم كه آهنگسازي آن را مجيد درخشاني برعهده داشته از 11 قطعه«غروب چمن»، «نا»، «تكنوازي ني»، «بي من مرو»، «شور كرد»، «رودكي»، «دلي در آتش»، «همايون مركب»، «ترنجستان»، «تكنوازي ني(در فضايي ديگر)» و «ساقي» تشكيل شده است.

مجيد درخشاني در مقدمه روي جلد اين آلبوم آورده است: اگر چه موسيقي بدون كلام در ايران از ريشه تاريخي چندان ديرينه اي برخوردار نيست،  اما اين انديشه كه موسيقي ما همواره با كلام بوده هم قطعا تصور درستي نيست. چنانكه آثاري چون پيش درآمدها و رنگ ها و تكنوازي هاي به جا مانده از دوران قاجار كه بر صفحه ضبط گرديده، نشان دهنده علاقه و استقبال مردم از موسيقي بدون كلام اعم از تكنوازي و گروه نوازي بوده كه منجر به سرمايه گذاري كمپاني هاي مربوطه بر اين نوع موسيقي و ضبط چنين صفحاتي شده است.

اين آهنگساز در بخش ديگري از اين مقدمه آورده است: «نا» مجموعه اي از كارهاي بي كلام و با كلام است كه طي اين سال ها ساخته شده و به صورت اركستر ضبط گرديده، با اين ويژگي كه نقش خواننده يا كلام را ساز«ني» ايفا مي كند. و به حق مي توان گفت در خيلي از قطعات، تاثيرگذاري ني به علت حس و حال نوازنده، سونوريته شفاف و قدرت بيان بالا، و نيز نزديكي با حال و هواي اصلي كار به گونه اي قوي و موفق بوده كه تاثيرش نه كمتر، كه بسيار بيشتر از كلام است كه آن را مديون نوازندگي بسيار توانا و پر احساس هنرمند گرامي و دوست عزيزم شاهو عندليبي مي دانم كه به بهترين نحو از پس بيان زير و بم رمز و راز دروني اثر بر آمده است./ي2
برچسب ها: مجید درخشانی ، آلبوم ، نا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار