شبکه آموزش سیما در ادامه روند پرداختن به حوزه موسیقی از پنج شنبه 15 تیر همزمان با عید نیمه شعبان جدیدترین برنامه خود با نام "دستان" را در این حوزه به تهیه‌کنندگی سید محمد مناجاتی روی آنتن خواهد برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، برنامه "دستان" به تهیه‌کنندگی سید محمد مناجاتی قرار است با حضور اساتید برجسته موسیقی،کارشناسان و همچنین گروه‌های شاخص به بحث و بررسی جامع حوزه موسیقی بپردازد.
بنابراین گزارش، در اين برنامه به موسيقي در خارج از مرزها، تلفيق شعر و موسيقي، نقد و بررسي موسيقي جدي بعد از انقلاب و موضوعات اين چنيني پرداخته می شود و با چهره‌هاي برتر موسيقي نيز گفت وگو خواهد کرد
برنامه بخش‌هاي مختلفي دارد که پيش درآمد شامل معرفي و شرحي بر محور اصلي هر برنامه، روي خط حامل؛ اخبار موسيقي، يادها و بودها؛ معرفي آثار مکتوب، قاب خاطره‌ها؛ يادمان اساتيد و موسيقي ايران و نقطه سر خط؛ مستند کوتاه از مراکز فرهنگي تا کارگاه‌هاي آواز، نشست‌هاي شعر و موسيقي و... از جمله آنها هستند.
فريدون شهبازيان، استاد کمال پورتراب، مجيد انتظامي، مجيد درخشاني، محمد سرير، محمد ميرزماني، کيوان ساکت و شاهين فرهت از جمله کارشناسان برنامه هستند.
گفت‌وگوهايي با حضور چهره‌هاي مطرح موسيقي ايراني و نقد و بررسي آثار فاخر در حوزه موسيقي مقامي، موسيقي نواحي موسيقي پاپ و موسيقي فيلم نیز از بخش های دیگر برنامه است.
تحقيق و نگارش را ميرعلي نقي، ابوالحسن مختاباد و بشارتي بر عهده دارند و سيد عباس سجادي نيز مجري برنامه است.
محمد اصفهاني، احسان خواجه اميري، نيما مسيحا، ماني رهنما، نادر گلچين، سيد حسام الدين سراج، سالار عقيلي، سينا سرلک، کاوه ديلمي، محمد معتمدي و دولتمند خالف از تاجيکستان از جمله خوانندگاني هستند که در برنامه حضور دارند.
براساس این گزارش،برنامه "دستان" قرار است جمعه ها ساعت 23 از شبکه آموزش پخش شود اما به مناسبت عید نیمه شعبان برنامه "دستان" پنج شنبه هم ساعت 23 ویژه عید روی انتن خواهد رفت./ي2
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار