نهصد ميليون دلارمحصولات دانش‌ بنيان پارسال به خارج از کشور صادر شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوين مدير کل دفتر توسعه صادرات کالا وخدمات سازمان توسعه تجارت ايران در قزوين گفت: امسال با مشخص شدن تعرفه‌هاي کالاهاي دانش‌بنيان که دردست اقدام است ، پيش‌بيني مي‌شود اين ميزان به يک و نيم ميليارد دلار افزايش يابد.

محمود بازاري افزود : اين کار در حوزه گروههاي يازده گانه از جمله تجهيزات الکترونيک، مخابرات، هوافضا، اپتيک، بيو تکنولوژي و نانو صورت خواهد گرفت.

وي صادرات محصولات دانش بنيان را از مسائل کليدي سازمان توسعه تجارت اعلام کرد و گفت : کميته‌هاي استاني دانش‌بنيان که در استانها فعال است با جديت اين موضوع را پيگيري خواهند کرد .

مديرکل دفتر توسعه صادرات کالا وخدمات سازمان توسعه تجارت ايران از برگزاري جشنواره ملي تقدير و انتخاب صادرکنندگان برتر در حوزه محصولات دانش بنيان در سال نود و دو خبر داد وافزود : نمايشگاهي هم به همين منظور برپا مي‌شود تا توانمندي صادراتي کالاهاي دانش‌بنيان در عرصه توليد و صادرات معرفي شود.

بازاري تاکيد کرد: به بار نشستن تلاش‌هاي سه دهه گذشته براي توليد محصولات دانش بنيان با فناوري بالا،‌ مهمترين نياز کنوني و تضمين بازار براي اين توليدات است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.