وزيران دفاع 28 کشور عضو ناتو روز سه شنبه و در بحبوحه نگراني ها از تهديد فزاينده حملات سايبري ، گردهم مي آيند تا درباره دفاع سايبري به بحث و تبادل نظر بپردازند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، يکي از مقامات بلند پايه ناتو که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد:در حال حاضر تهديد حملات سايبري ، سريع تر از هر تهديد ديگري ما را احاطه کرده و اکنون زمان رسيدگي جدي به اين مقوله فرا رسيده است.
چاک هيگل وزير دفاع امريکا نيز که قرار است روز سه شنبه و چهارشنبه در نخستين نشست ناتو از زمان به قدرت رسيدنش  شرکت کند، بر اهميت اين موضوع تاکيد کرد. وي روز شنبه در سنگاپور، دولت چين را به راه انداختن جاسوسي سايبري عليه امريکا متهم کرد و از پکن خواست به قوانين و مقررات هاي بين المللي در زمينه فعاليت در فضاي سايبري متعهد باشد.
هيگل همچنين تشکيل يک گروه کاري امنيتي سايبري مشترک را گامي مثبت در تقويت مذاکرات خواند.
 آندرس فوگ راسموسن دبيرکل ناتو اوايل سال ، امنيت سايبري را موضوع مهمي براي همه کشورها خواند.
حملات سايبري صرب ها در دوران مبارزه ناتو در کوزوو در پايان دهه 1990 ، ناتو را از ميزان جديت اين تهديد مطلع کرد. در سال 2008 ناتو يک مرکز دفاع سايبري در تالين استوني تاسيس کرد. استوني، روسيه را به دست داشتن در حملات سايبري به پايگاههاي رسمي و شبکه هاي اطلاع رساني خود متهم کرده است. 







برچسب ها: بین الملل ، ناتو ، سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار