استفاده ی هرگونه امکانات دولتی برای کاندیداها ممنوع هست و با متخلفین برخورد می شود.

حجت الاسلام مهدی عربپور ، رئیس هیئت نظارت انتخابات استان کرمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اشاره به اینکه رؤسای ستادهای انتخاباتی نامزدها باید خوبی های کاندیداهای خودشان را مطرح کنند ، افزود: باید توجه شود علیه کاندیداهای دیگر صحبت نشود و حیثیت آنان زیر سوال نرود که این از نظر تبلیغات ممنوع است.

وی تصریح کرد: از میزهای خطابه و تریبون های عمومی مثل تریبون نمازجمعه و ... نباید برای کاندید یا علیه وی صحبت شود.

عربپور از کارمندان دستگاههای اداری خواست در ساعات اداری برای هیچ کاندیدی تبلیغ نکنند.

وی افزود: این افراد در ساعات غیر اداری می توانند برای کاندید مورد نظرشان تبلیغ کنند.

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان کرمان با تأکید بر اینکه از دستگاههای دولتی خواسته می شود هیچگونه امکاناتی به نفع کاندیداها صرف نکنند ، تصریح کرد: استفاده ی هرگونه امکانات دولتی برای کاندیداها ممنوع هست و با متخلفین برخورد می شود.

حجت الاسلام عربپور خاطرنشان کرد: شرکت ها حق ندارند از بودجه های عمومی برای کاندیداها استفاده کنند.

وی یادآور شد: مدیران دستگاهها حق ندارند با عنوان خوشان( مدیرکل یا معاون ...) برای کاندیدایی تبلیغ کنند.

حجت الاسلام عربپور با بیان اینکه حامیان کاندیداها باید تبلیغاتشان را در محل های مجاز نصب کنند ، خاطرنشان کرد: نصب اینگونه آگهی ها و تبلیغات بر تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تابلوهای دستگاههای اداری خلاف قانون است.

وی پاره کردن پوسترها و اطلاعیه های کاندیداهای دیگر را ممنوع دانست و افزود: اگر کسی این کار را انجام دهد دستگاههای انتظامی و نظامی با وی برخورد می کنند.

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه رسانه های جمعی مخصوصاً مطبوعات حق درج آگهی علیه کاندیدا را ندارند ، تصریح کرد: اگر رسانه ها به دروغ اعلام کنند کسی از کاندیدا انصراف داده ، این خلاف قانون است و با آنها برخورد می شود.

وی افزود: ما انتظار داریم همه ی هواداران ستادهای تبلیغاتی با رعایت قانون ، تبلیغات سالمی داشته باشند تا همواره فضای جامعه ، فضایی سالم و اخلاقی شود./س

برچسب ها: بتبلیغات ، سالم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.