کارکنان وزارت امور خارجه اسرائیل که به وضع حقوق خود معترض بودند از دفتر نخست وزیری اسرائیل خشمگین شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هاآرتص ؛ مقامات ارشد وزارت امور خارجه اسرائیل گزارش دادند در حالی که کارمندان این وزارت خانه در اعتصاب به سر می بردند، مقامات بلند پایه دفتر نخست وزیری از یک وابسته نظامی خواستند ترتیب سفر آتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دیگر وزرای کابینه وی را به پایتخت لهستان انجام دهد.
دفتر نخست وزیر از پاسخ به این گزارش خودداری کرد.نتانیاهو و تعدادی از وزرای کابینه وی قرار است دوازدهم ژوئن برای جلسه ای با کابینه لهستان به ورشو بروند. اما انجام مقدمات سفر به علت اعتصاب کارمندان معترض به حقوق خود در این وزارت خانه با مانع مواجه شده است.

کمیته کارگران وزارت امور خارجه اسرائیل چند روز پیش دستوری مبنی بر عدم همکاری با نتانیاهو و وزرایش برای سفر به لهستان صادر کرد. از سفارت اسرائیل در ورشو نیز خواسته شده است در رزرو هتل برای وزرا و همراهانشان، برگزاری گفتگوهای مقدماتی و هماهنگی با دولت لهستان همکاری نکنند.

دفتر نخست وزیری اسرائیل در تلاش است با سازماندهی این جلسه در لهستان بدون کمک سفارت اسرائیل یا وزارت امور خارجه این اعتصاب را بشکند. به گفته مقامات وزارت امور خارجه اسرائیل، گابی گولان، رئیس دفتر نخست وزیری که مسئول سازماندهی چنین سفرهایی است دو روز پیش از وابسته نظامی ارتش اسرائیل در ورشو خواست ترتیبات این سفر را فراهم کند. وی که از این تقاضا متعجب شده بود گفت فرماندهان وی یا مقامات ارشد در وزارت جنگ اسرائیل باید به وی دستور مستقیم بدهند.

دفتر نخست وزیری همچنین از دولت لهستان خواست برای آنها هتل رزرو کنند و در حرکتی غیر معمول، دو هفته قبل از این سفر به خبرنگاران سیاسی درباره این سفر پیام فرستاد. چنین پیام هایی معمولا یک هفته قبل ارسال می شود. یک منبع در وزارت امور خارجه اسرائیل گفت: اگر آنها از ارتش برای شکستن این اعتصاب استفاده کنند، ما آن را نخواهیم پذیرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار