جانشین ستاد بازسازی حرمین عسگرین(ع) گفت: ساخت گنبد امامین عسگرین(ع) که بزرگترین گنبد طلایی جهان اسلام خواهد بود در حال اتمام است.

حاج نصرالله مظفری در گفتگو با خبرنگار گروه استانها باشگاه خبرنگاران با اشاره به در حال پایان بودن ساخت گنبد امامین عسگرین(ع)، بزرگترین گنبد طلایی جهان اسلام، اظهار داشت: امیدواریم تا نیمه شعبان ساخت این گنبد پایان یافته و به بهره‌‌برداری برسد.

جانشین ستاد بازسازی حرمین عسگرین(ع) ادامه داد: ساخت حرم به شیوه بسیار زیبا و با کیفیت ساخته شد و کار طلا کاری آن به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: بزرگترین گنبد طلایی جهان اسلام، ارتفاعی 26 متر و 70 سانتی‌متری دارد که محیط آن 67 متر است و همچنین در این گنبد 25 هزار خشت طلا به کار رفته است.

مظفری یادآور شد: مهم‌ترین متخصصان ایران اسلامی در طول چند سال شبانه‌روز در این پروژه زحمت کشیده‌اند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات سامرا افزود: بیش از چهار سال است که تعداد زیادی از هنرمندان و چهره‌های ماندگار ایران در حوزه‌های مختلف از جمله مقرنس‌کاری، آئینه کاری، کاشی‌کاری و سنگ کاری در این پروژه مشغول به کار هستند و تا کنون 80 درصد از آئینه کاری حرم به پایان رسیده و مقرنس‌کاری، سنگ‌کاری و کاشی‌کاری حرم نیز در حال انجام است.

وی متذکر شد: کار ساخت رواق‌ها و شبستان حرم با بهترین و زیباترین سنگ مرمر به پایان رسیده و همچنین کار بند کاری با بهترین و زیباترین سنگ مرمر انجام شده است.

مظفری در پایان گفت: کار بازسازی حرم این دو امام معصوم تا پایان سال92 به پایان خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
با عرض سلام و احترام و تبریک سال جدید
اینجانب دیراوی یکی از دوستان بنده در عراق قصد ساخت یک گنبد
طلایی به قطر 180 سنت و ارتفاع 2 متر را دارد بزرگواری کنید و قیمت
ساخت +قیمت حمل و نقل ان را تا شلمچه اعلام کنید منتطر جواب
حضرت عالی هستم

لطفا قبل از تماس پیام بدید ممنون میشم