عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اسلام تنها مذهبي است كه در دنيا اقدام به تمدن سازي كرده و يكي از تفاوت‌هاي كليدي اسلام با ساير اديان همين است.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، وبه نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، حسن رحیم‌پور ازغدی در همايش «معيارهاي انتخاب در تمدن سازي انقلاب اسلامي» كه در دانشگاه علوم اسلامي رضوي برگزار شد، اظهار داشت: دين در غرب در دل امپراطوري روم هضم و به نوعي جذب تمدن موجود شد و ظهور و بروزي از خود نشان نداد،در حالي‌كه دين اسلام در جامعه‌اي بدون تمدن ورود يافت و خودش خالق تمدن شد.

وي افزود: به همين دليل آنها درك ذاتي از دين به عنوان يك مقوله تمدن‌ساز ندارند و مذهب در غرب دستخوش تجديد و نوسازي شده است.

رحيم‌پور ازغدي در ادامه با اشاره به تبليغات انتخاباتي در غرب اظهار داشت: تحريك غرور مردم، نظرسنجي يا به عبارتي نظرسازي، تحريك ملي‌گرايي، مظلوم‌نمايي، تحريك احساسات،كنترل جلسات رقبا، مخلوط‌كردن تفريح و سياست و ادغام مقولات جدي و شوخي از سرفصل‌هاي تاكتيك‌هاي انتخاباتي است.

وي افزود: اصالت مدير و اصالت نهاد و ساختار از ديگر موضوعات مهمي است كه بايد بدان پرداخت و در جامعه اسلامي شخصي كه در نوك هرم قدرت قرار مي‌گيرد بايستي در عدالت، تقوا، معرفت، تدبر و تدين در عالي‌ترين سطح باشد و هر چه به قاعده هرم نزديك مي‌شويم، نهادها و ساختارها تعيين‌كننده مي‌شوند.

اين استاد دانشگاه در پايان گفت: علوم انساني غيراسلامي نسخه‌هايي هستند كه براي ساير جوامع نگاشته شده‌اند و مبناي جامعه شناسي، اقتصاد،سياست، تعليم و تربيت و روانشناسي آنان جدايي دين از سياست است و ملاك و معيار حق و حقيقت نيست./س

برچسب ها: اسلام ، مذهب ، دنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.