رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: چین و روسیه در بحران سوریه با ایران هم پیمان شدند و اگر لازم باشد از حق وتو استفاده می کنند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، علاء‌الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در جهاد دانشگاه مشهد، اظهار کرد: بحران سوریه از راه نظامی حل نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: عدم موازنه قدرت و تثبیت پایگاهای آمریکا در خاورمیانه سبب شد تا این بار آمریکا سوریه را برای بی نظمی و اغتشاش انتخاب کرد.

بروجردی با بیان اینکه مهمترین علت انتخاب سوریه دوستی ایران با حزب الله فلسطین بود، افزود: آنها محاسبه کرده بودتد تا سه ماه سوریه را تصرف کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از مرزهای اردن و ترکیه بیشترین سلاح ها برای معارضان ارسال میشود، عنوان کرد: ایران همواره از مقاومت ها و دفاع حمایت می کند ولی نه به صورت نظامی.

وی با تأکید بر اینکه ایران بسیار زیاد از بشار اسد حمایت می کند، ابراز کرد: القاعده محور اصلی نیروهای معارض سوری را تشکیل میدهد و از 29 کشور نیرو به این کشور اعزام شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحران سوریه تنها با سیاست و گفتگو قابل حل است نه از راه نظام، اظهار کرد: حضور حزب الله در خاک سوریه و لبنان به معنای جنگ نیست بلکه حمایت از خون شهروندان لبنانی مستقر در روستاهای مرزی است.

وی با اشاره به اینکه تا تثبیت کامل امنیت در سوریه زائر اعزام نمی کنیم، ابراز کرد: اگر امنیت کاملی که در دمشق حکم فرماست به کل سوریه برسد زائر به سوریه اعزام خواهیم کرد.

بروجردی خاطرنشان کرد: سامانه اس 300 برای امنیت منطقه در سوریه مستقر شده این موشک ها را روسیه تامین کرده است.

وی یادآور شد: چین و روسیه امروز با ایران هم پیمان شدند و اگر لازم باشد از حق وتو استفاده می کنند.


برچسب ها: رییس ، کمیسیون ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.