"قصيم معيني" در مقاله اي تخت عنوان "جهان به تغييرات در ايران در اثر انتخابات رياست جمهوري نگاه مي کند" با اشاره به اهميت انتخابات رياست جمهوري کشورمان به توجه دقيق جهانيان به انتخابات کشورمان اشاره دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه تحلیلی داون ؛ نويسنده با اشاره به اهميت انتخابات رياست جمهوري کشورمان مي افزايد "يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران در تاريخ 14 ژوئن (24 خرداد) برگزار خواهد شد. چشم جهانيان به دلايل مختلف نظاره گر اين انتخابات است. مهمترين علت توجه کشورهاي مختلف جهان به انتخابات ايران آنست که جمهوري اسلامي يک بازيگر کليدي ژئوپوليتيک در خاورميانه است. ايران داراي منابع سرشار نفتي و گاز طبيعي است." 

نويسنده در ادامه با اذعان به مترقي بودن نظام جمهوري اسلامي مي افزايد "بايد اظهار داشت برخلاف تبليغات منفي رسانه هاي غربي عليه ايران و نظام انتخابات حاکم بر آن کشور نظام جمهوري اسلامي ايران که مبتني بر اصل "ولايت فقيه" است و دستاورد انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني (ره) مي باشد از دوران پسا استعماري معاصر تاکنون نمونه اي بي نظير از تجربه حکومت مداري در جهان اسلام بوده است. نظام سياسي ايران اصول نظري و قضايي شريعت اسلامي، اصل مردم سالاري و مکتب انقلاب ضد آمريکايي را در کنار يکديگر به گونه هماهنگ قرار داده است." 

نويسنده در ادامه با اشاره به حاکميت "مردم سالاري ديني" در کشورمان و وجود فضاي با نشاط سياسي به همراه افکار و انديشه هاي متفاوت مي افزايد "بايد اظهار داشت که ايران نيز همچون هر کشور مردم سالار ديگري داراي طيف ها و جريانات گوناگون سياسي است که لزوما در همه موارد با يکديگر توافق نظر ندارند. اين امري طبيعي است آنان با عقايد متفاوت خود در انتخابات شرکت کرده و خود را به محک آزمون راي مردم مي گذارند." 

وي در ادامه با اشاره به استقبال گسترده ايرانيان از يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري کشورمان مي افزايد "ثبت نام بيش از 700 نفر براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري ايران خود نشان از علاقه ايرانيان به انتخابات و تعيين آينده سياسي کشورشان دارد." 

نويسنده در بخش پاياني مقاله با اذعان به اهميت نتيجه انتخابات رياست جمهوري در کشورمان مي افزايد "انتخاب رييس جمهور جديد در ايران بر روابط ايران با کشورهاي غربي تاثيرگذار خواهد بود. همچنين اميد مي رود که رييس جمهور جديد این کشور براي گسترش روابط با اسلام آباد نيز تلاش نمايد."

برچسب ها: ایران ، انتخابات ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار