برنامه راديويی "شكوه تلاوت" که پنج‌شنبه 9 خرداماه از شبكه راديويی قرآن پخش خواهد شد در گرامیداشت رحلت یکی از ستارگان درخشان آسمان تلاوت به بیان و بررسی زندگی و آثار مرحوم"محمد محمود رمضان" می‌پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن،  برنامه راديويی "شكوه تلاوت" كه پنج‌شنبه هر هفته با محوريت پخش تلاوت‌های كوتاه درخواستی بر روی آنتن شبكه راديويی قرآن می‌رود، پنج‌شنبه 9 خردادماه زندگی  مرحوم"محمدمحمودرمضان" بررسی می شود.

براساس اين گزارش، در اين برنامه راديويی زندگينامه، سبك تلاوت و نكات فنی و اعجاز اين قاری توسط محمودلطفی نیا و زندگی وی به همت امین میرزایی  پژوهشگر قرآنی بیان می شود و همچنین پخش شاهكارهايی از تلاوت استاد "محمدمحمودرمضان" پخش می شود.

سبک و شیوه ی استاد محمود رمضان در تلاوت از سبکی استثنائی است که از چند نظر می تواند مورد بررسی قرار می گیرد از نظر ویژگی های صوت، صوت ایشان را می توان از اصوات زیبا و نیمه قدرتی به حساب آورد یعنی صدای ایشان دارای طنینی جذاب و جالب اما کم قدرت و کم حجم است و همچنین احتمالا می توان کم نفس بودن ایشان را یکی از علل کم شهرتی ایشان دانست. مثلا شما قرائی که تلاوتشان عیار فنی بالایی ندارد ولی از نفس خوبی برخوردارند را سراغ دارید که مشهور شده اند. بر عکس این قضیه نیز درست است.

همچنین  از نظر لحنی آن گونه که بر همه واضح و مشخص است تنوع الحان کاربردی ایشان یکی از ویژگی های برجستگی شیوه ی خاص ایشان است مثلا استاد در اجرای نغماتی مثل صبا، کرد، اثرکرد و نهاوند تبحر خاصی داشت.

تطبیق الحان با معانی و خشوع در تلاوت از اساس های دیگر تلاوت های این استاد بزرگواربوده است  .
در برنامه شکوه تلاوت محمود لطفى نیا درباره صوت لحن این استاد بزرگوار و امین میرزایی درخصوص زندگینامه محمد محمود رمضان مطالبی را بیان می کند.
جایگاه محمد محمود رمضان در بین قراء صاحب سبک , کیفیت تلاوت  و تبحرش در  اجرای نغمات  از جمله مباحثی است که در این برنامه مطرح می شود.
شکوه تلاوت کاری از گروه تلاوت رادیو قرذآن است که امیر عشقی سردبیری , محبوبه کلانتر تهیه کنندگی و آدینه اللهیاری اجرای آن را برعهده دارند.
علاقمندان به این برنامه می توانند پنجشنبه ساعت 16  برروی موج اف ام ردیف100مگاهرتزاز شبکه رادیویی قران  شنونده این برنامه باشند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.