معاون پژوهش وفناوری وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری گفت: شرکت های دانش بنیان از ساختارهای مهم وجدی اقتصاد مقاومتی است که تکیه اصلی و گسترده شان بر نوآوری وفناوری است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران: دکتر محمد مهدی نژاد نوری درمراسم رو نمایی از طرح اسما با بیان این مطلب افزود: برای رسیدن به اهداف باید از ظرفیت هی کشور وفرصت هایی که هنوز کشف نشده اند استفاده کنیم.

وی ادامه داد: موضوع اقتصاد مقاومتی که در مقابله با تحریم و فشارهای اقتصادی مطرح شد یعنی ما باید از ظرفیت های کشور استفاده کنیم که این اقتصاد مقاومتی مبتنی بر جهان بینی اسلامی و یکی از ویژگی های آن تکیه بر پیشرفت وفناوری وزارت علوم شرکت های دانش بنیان را از ساختارهای مهم و جدی اقتصاد مقاومتی دانست.

وي افزود: علم اگر بخواهد  پیشرفت کند به نیروی انسانی نخبه و با استعداد،‌تجهیزات ، ساختار و ساز وکار مناسب، واطلاعات علمی نیاز دارد.

دکتر نوری با بیان اینکه اطلاعات علمی ابزار بسیار کلیدی برای سرعت وپیشرفت در تحقیقات علمی کشور است ، گفت: بدون اطلاعات علمی پیشرفت کشور به سختی و باکندی پیش خواهد رفت که فیلم ، عکس و صوت از ابزارهای دستیابی به اطلاعات علمی است که این اطلاعات در مقالات ، کتابها ، پایان نامه ها وگزارشات یافت می شود که اگر این اطلاعات در یک خزانه همچون سامانه اسما جمع شوند قابل دسترسی همه قرار گیرد ، موثر تر است.

تولید 90درصد مقالات علمی به صورت الکترونیکی

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در پایان اظهار داشت: در حال حاضر بالای 90درصد از مقالات علمی دنیا به صورت الکترونیکی تولید می شود و به عبارتی 90درصد از نیازهای علمی جامعه می بایست به صورت الکترونیکی تامین کنیم که با رونمایی از طرح وسفارش مقالات الکترونیکی امروز قابلیت این را داریم که تعداد زیادی از مقالات را از این طریق برای دانشجویان فراهم کنیم./ع2
برچسب ها: دانش ، علوم ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار