وزیر خارجه عراق در نشست سوریه در تهران گفت: امیدواریم در اجلاس ژنو دو تمام طرف‌های درگیر همراه با دولت سوریه حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در هتل آزادی محل برگزاری اجلاس سوریه، وزیر خارجه عراق در این اجلاس گفت: از جمهوری اسلامی ایران به خاطر میزبانی این اجلاس تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: این اجلاس همزمان با تمهیدات بین المللی جهت حل بحران سوریه در حال برگزاری است.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد: موضوع کشور ما در بحران سوریه روشن و ثابت بوده چراکه از ابتدا تاکنون از مطالبات ملت سوریه حمایت کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: ما کلیه اقدامات خشونت آمیز را که منجر به جنگ و خونریزی شود محکوم کرده و از همه کشورها دعوت می‌کنیم تا برای توقف جنگ و خونریزی با یکدیگر همکاری کنند.

وزیر خارجه عراق اظهار داشت: شرط حل بحران سوریه پایبندی به راه حل سیاسی بوده و ما هر نوع دخالت خارجی در این کشور را محکوم کرده و خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه هستیم.

وی تاکید کرد: ما همواره پیامدهای خطرناک ادامه این بحران و تاثیر آن بر وضعیت و ثبات منطقه را هشدار دادیم.

وزیر خارجه عراق خاطر نشان کرد: عراق در کنار کلیه ابتکار عمل‌ها به دنبال راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه است.

وي تاکید کرد: راه حل نظامی مسئله سوریه را پیچیده تر می‌کند چراکه ما امروز در پی این بحران میزبان بیش از 150 هزار پناهنده سوری هستیم.

وزير خارجه عراق تصریح کرد: دولت عراق کلیه خدمات را به این کشور ارائه می دهد و تجاوزات رژیم صهیونیستی به این کشور را محکوم می کند.

وی ادامه داد: ما از ماموریت کوفی عنان حمایت و در همین راستا در ژنو یک شرکت کردیم.

وزیر خارجه عراق اظهار داشت: ما همچنین از ماموریت اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه حمایت کرده و روند اجرای راه حل سیاسی وی را پیگیری خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: عراق به سوریه به عمق راهبردی این کشور نگاه می‌کند چراکه ثبات بر سوریه به تحقق ثبات در منطقه منجر خواهد شد.

وزیر خارجه عراق اظهار داشت: ما همواره با طرف‌های مختلف از جمله دولت و گروه‌های اپوزیسیون برای تحقق مطالبات مردم ارتباط برقرار کردیم.

وی تصریح کرد: عراق هیچ گاه در کنار طرفی به زیان طرف دیگر نخواهد بود و همواره از پیامدهای ادامه بحران در سوریه رنج می برد و به همین دلیل به نفع تمامی کشورهاست که هرچه سریعتر راه حلی برای حل این بحران پیدا کنند.

وزیر خارجه عراق ادامه داد: سفر وزیر خارجه سوریه به بغداد نشانگر روشنی موضع عراق و استقلال آن است و موافقت خود را در مورد اجلاس ژنو دو اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: عراق منتظر بازگشت صلح به سوریه است.

وزیر خارجه عراق اظهار داشت: ما امیدواریم سوریه به کشوری تبدیل شود که همه ملت از آزادی برخوردار باشند آن هم بدون دخالت‌ طرف‌های خارجی بر همین اساس عراق حمایت خود را از این ملت و دولت اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: برگزاری ژنو دو روزنه امیدی است که می تواند بحران سوریه را به راه حل مسالمت آمیز نزدیک خواهد کرد.

وزیر خارجه عراق اظهار داشت: ما تاکید می‌کنیم مشارکت کشورها و طرف‌های زی‌ربط به ارائه راه حل سیاسی منجر شود و قطعا این اجلاس جهانی می تواند سرآغازی برای حل بحران جهت رهایی ملت سوریه از درگیری ها باشد.

وی اظهار داشت: امیدواریم این اجلاس نتایج ویژه ای داشته باشد و امیدواریم دیگر طرف های سوری نیز در آن حضور یابند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما از جمهوری اسلامی ایران به خاطر مهمان نوازی و استقبال گرمشان تشکر می کنیم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: هتل ، آزادی ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار